וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "סרקוזי אישר שגלעד בחיים"

דני ליבר

27.1.2009 / 20:07

אביו של החייל החטוף אמר אמש בתום פגישה עם נשיא צרפת, כי "יש לנו הערב קצת יותר תקווה, אך העניינים עדיין סבוכים ועדינים". צרפת ביקשה מאסד ללחוץ על חמאס לשחרר את שליט

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: איילת שולמן)

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נועד אמש (שלישי) עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ואמר לאחר הפגישה כי לדברי סרקוזי, בנו עדיין חי. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר שליט, כי "לפי רוח הדברים ששמעתי, יש תזוזה במגעים לשחרור גלעד. יש לנו הערב קצת יותר תקווה אך העניינים סבוכים ועדינים ואיני יכול לפרט יותר מדי".

נועם שליט מקיים קשר שוטף מזה זמן רב עם יועציו של נשיא צרפת, במסגרת מאמציו של סרקוזי להביא לשחרורו של גלעד, המחזיק גם באזרחות צרפתית. בהודעת ארמון הנשיאות הצרפתי מצוין כי הנשיא סרקוזי משקיע מאמצים בניסיון להביא לשחרורו של החייל, וכן מוזכר המכתב שהועבר להוריו של שליט דרך סוריה וקטאר.

"אנו שמחים לשמוע שהוא בחיים", אמר דובר מטה המאבק לשחרור שליט, גיא אליאסף, לוואלה! חדשות, "מצער אותנו שנעם היה צריך לנסוע למדינה אחרת לשמוע זאת. אנו מקווים שממשלת ישראל תעמוד במחויבות שמצפים ממנה. צריך לסיים את הפרשה לפני הבחירות, כי גלעד בחיים היום, אך יכול היות שמחר כבר לא יהיה. אולי היו תוצאות אם את המאמצים שהם משקיעים בדיבורים היו משקיעים הפוליטיקאים במעשים".

סוריה התבקשה ללחוץ על חמאס

בתוך כך, צרפת ביקשה מסוריה ללחוץ על חמאס לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט. כך אמר היום חבר הפרלמנט צרפתי, פיליפ מריני, שנשלח על ידי סרקוזי למזרח התיכון במטרה לדלות פרטים על גורלו של שליט.

לדבריו, סרקוזי העלה את סוגיית שליט, המחזיק גם באזרחות צרפתית, בשיחת טלפון שקיים עם נשיא סוריה בשאר אסד בשבוע שעבר. מריני אמר את הדברים בשיחה עם עיתונאים לאחר שנפגש עם אסד.

דיפלומטים בדמשק הוסיפו, כי שחרור שליט היה במוקד ביקורו של סרקוזי בבירה הסורית החודש, שהתקיים במקביל לתקיפה הישראלית ברצעות עזה. "מר שליט הוא חייל ישראלי, אך הוא גם אזרח צרפתי. אנו מתעקשים על שחרורו משום שזו חובתנו להגן על האזרחים שלנו", אמר מריני.

הוא סירב לומר האם סוריה אכן נענתה לבקשה ולוחצת על חמאס בנושא, אך הוא הוסיף כי יש להגיע לעסקה לשחרור שליט, לאחר שהיוזמה המצרית לחילופי שבויים כשלה: "כל הצדדים צריכים להבין ששליט חשוב מאוד להתקדמות ולשמירה על הפסקת האש ולנושאים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully