וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדות ההתנגדות: הפסקת האש הסתיימה

ניר יהב ויהושע בריינר

27.1.2009 / 19:15

הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תקף אופנוע בחאן יונס וכי טנקים נכנסו לרצועה. גורם ביטחון: הפיגוע הבוקר לא קשור לחמאס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית הודיעה היום (שלישי) כי הפסקת האש שהוכרז עליה למשך שבוע הסתיימה, וכי כעת בכוונתה "להמשיך בהתנגדות כל עוד ישנו כיבוש ולו על סנטימטר אחד מפלסטין". הארגון הודיע עוד כי לא מעניינים אותם המגעים לגיבוש רגיעה המתנהלים בקהיר.

קודם לכן, תקף חיל האוויר אופנוע בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, כך מדווחים חמאס וגורמי רפואה בעזה. מקורות פלסטינים מדווחים כי אדם אחד נפצע באורח קשה. במערכת הביטחון אישרו את התקיפה ואמרו כי היא קשורה לפיגוע הבוקר. מצה"ל נמסר כי הפעילות המשותפת של השב"כ וצה"ל כוונה נגד חסין אבו שאמיה, "פעיל בולט בהתארגנות של ג'יהאד עולמי האחראית לפיגוע שבוצע הבוקר בכיסופים".

מקורות פלסטינים דיווחו מוקדם יותר היום כי לפחות 20 ג'יפים של צה"ל נכנסו לתוך הרצועה בסמוך לשכונת אל-מוראזי, ליד חאן יונס וכי הם יורים לעבר בתי האזרחים באזור. עוד דיווחו המקורות כי טנקים ישראלים נכנסו לאזור אבו אל-עג'ין ממזרח לדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה וכי פגז טנק נורה לאזור. מוקדם יותר ירו הפלסטינים שתי פצצות מרגמה לעבר המועצה האיזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

התקיפה באה לאחר שהבוקר נהרג גשש צה"ל וקצין נוסף נפצע קשה ממטען חבלה שהתפוצץ צפונית למחסום כיסופים ברצועת עזה. ככל הנראה, הרכב עלה על המטען ואז הוא הופעל. שני חיילים נוספים נפצעו באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע והודעה נמסרה למשפחות החיילים.

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "מדובר בפיגוע קשה, אי אפשר לקבל אותו ואנחנו נגיב אליו, אך אין טעם לפרט כאן את התגובה שלנו". בעקבות הפיגוע הוחלט על סגירת המעברים לרצועה, ועצירת מעבר הסחורות מישראל לעזה. היום היו אמורות לעבור 180 משאיות דרך מעברי קרני וכרם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully