וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "ניתן להשיג רגיעה תוך ימים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.1.2009 / 17:25

שר החוץ המצרי אמר, כי "מאמצי התיווך עשויים להביא להפסקת אש מתמשכת". שר החוץ הטורקי: "על חמאס לזנוח המאבק המזויין"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר היום (שלישי) כי ישראל וחמאס יכולות להגיע להסכם רגיעה שיכלול את פתיחת המעברים לרצועת עזה תוך ימים ספורים. לדבריו, "מאמצי התיווך המצרים עשויים להביא להפסקת אש קבועה ומתמשכת בתחילת חודש פברואר. כתוצאה מכך יושג הסכם גם על פתיחת המעברים לעזה".

אירן העבירה היום מחאה רשמית למצרים, על שסירבה לאפשר לספינה אירנית לפרוק סיוע לתושבי עזה בנמל מצרי. הספינה ניסתה לעגון בחופה של עזה במהלך ימי הלחימה ברצועה, אך חיל הים הישראלי הורה לה לשוב על עקבותיה. אירן אמרה בתגובה כי הספינה תעשה את דרכה למצרים, המדינה היחידה מלבד ישראל שלה גבול משותף עם רצועת עזה. בטהרן סברו בטעות כי המצרים אישרו את עגינת הספינה בשטחם.

לא נפגעו יחסי ישראל-טורקיה

ממשלת טורקיה, שהואשמה בתמיכה בחמאס במהלך ימי הלחימה בעזה, קראה היום לארגון לנקוט בדרכי שלום כדי להשיג את מטרותיו ולזנוח את המאבק המזויין. את הדברים אמר שר החוץ הטורקי באבג'ן בראיון לכלי תקשורת בארצו. ממשלת טורקיה ספגה ביקורת חריפה על התבטאויותיה נגד ישראל במהלך המבצע ברצועה. מפלגות אופוזיציה, דיפלומטים לשעבר ועיתונאים האשימו את הממשלה בתמיכה בחמאס.

"חמאס צריך לקבל החלטה. האם הוא רוצה להיות ארגון צבאי או תנועה פוליטית? ההצעה שלנו היא שעליהם לעבוד במסגרת הפוליטית. הם זכו ל-44% בבחירות האחרונות. אי אפשר להתעלם מכך", אמר.

כזכור, ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר כי ישראל ביצעה במתקפה "פשעים נגד האנושות". פרשנים פוליטים העריכו כי השמיע עמדות פרו פלסטיניות בניסיון לגרוף קולות בבחירות שייערכו במרץ.

באבג'ן הוסיף: "ביקרנו את ישראל החל מהיום הראשון של הלחימה. קיבלנו הצהרות בעל פה ובכתב מארגונים יהודיים מודאגים, בעיקר בארה"ב. הם הביעו בפנינו חשש שהאנטישמיות תרים את ראשה וכי יחסי טורקיה-ישראל יפגעו". לדבריו, "לקחנו את הדברים הללו בחשבון. יחסי טורקיה-ישראל אולי נפגעו בטווח הקצר, אך אני לא מצפה לפגיעה בטווח הבינוני והארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully