וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה עדיין סוערת סביב התשדיר הפלסטיני

עידן דורנר

27.1.2009 / 14:33

אתמול שודר התשדיר, הקורא לתרום כסף לפלסטינים בעזה, בערוצים מסחריים, לאחר שה-BBC סירבה לשדרו והציתה מחאה חריפה

הערוצים המסחריים בבריטניה שידרו אמש (שני) לראשונה את התשדיר מעורר המחלוקת, הקורא לתרום כסף עבור הפלסטינים ברצועת עזה. זאת לאחר הסערה הציבורית שהתעוררה במדינה בעקבות סירובן של ה-BBC ושל רשת "סקיי" לשדרו, בטענה שהן מעוניינות לשמור על ניטרליות בסיקור הסכסוך.

במהלך כל היום גבר הלחץ על ה-BBC לשנות את החלטתה, אך הרשת התעקשה שלא לשדר את התמונות. הרשת אישרה כי קיבלה 15,500 תלונות בעקבות ההחלטה וכי הביקורת התקבלה גם מאנשי התחנה ומאיגוד העובדים שלה.

התשדיר בן שתי הדקות, בו מושמעת קריינות על רקע תמונות קשות מהלחימה ברצועת עזה, שודר תחילה בערוץ ITV, לפני מהדורת החדשות המרכזית. לאחר מכן שידרו גם ערוצים 4 ו 5 הבריטיים את התשדיר. לפני הקרנת התשדיר הזהיר קריין הרשת כי "חלק מהצופים עשויים להרגיש לא בנוח עם התמונות". בתחילת התשדיר נאמר: "זה לא קשור למה נכון או לא בסכסוך, האנשים האלה פשוט זקוקים לעזרתך".

כאמור, רשת סקיי הצטרפה להחלטת ה-BBC והחרימה גם היא את התשדיר, אך מרבית הביקורת הופנתה כלפי ה-BBC, הממומנת מכספי ציבור. עיתונאים העובדים, שבחרו להישאר בעילום שם, אמרו כי בחדרי החדשות של הרשת שוררת "תחושת גועל". לדבריהם, מהרשת נמסר להם כי מי שיבקר את ההחלטה יפוטר. עורכי החדשות זעמו וטענו כי איש לא התייעץ עימם לפני קבלת ההחלטה.

בתוך כך נעשתה פנייה לבית הנבחרים הבריטי, בדרישה לחייב את הרשת לשדר את התשדיר. דוברו של ראש הממשלה גורדון בראון אמר כי "הממשלה לא מתכוונת לשנות את ההחלטה שהתקבלה", אך הוסיף כי "אנו תומכים בשידור התשדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully