וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחזיר את הנושא החברתי לסדר היום

אילן גילאון

27.1.2009 / 10:08

המלחמה בעזה לא יכולה לטשטש את העובדה שאנחנו בעיצומו של משבר כלכלי. אילן גילאון חושב שדווקא עכשיו צריך לשפר את המצב בחינוך, בבריאות ובדיור

לפני המון זמן, כמעט חודשיים, הנושא החברתי-כלכלי אמור היה להיות הנושא המרכזי של מערכת הבחירות. הפרשנים, הכתבים ויודעי הדבר טענו שהגיעה השעה שזו תהיה הסוגיה שתקבע מי יהיה ראש הממשלה ואיך תיראה הכנסת. אבל אז, כמו תמיד במדינת ישראל, משהו טרף את הקלפים. פתאום, אחרי שמונה שנים, הוחלט להגיב על ירי הקסאמים לעבר דרום הארץ. פתאום מישהו התחיל לספור אותנו, את תושבי הדרום, והחליט לתקוף את החמאס. עם תחילת המלחמה, באורח פלא, התחיל אהוד ברק שעד אז לא היה סחבק, להסתכל לאמת בעיניים.

למרות שמפלגת העבודה שינתה את הקמפיין שלה, ולמרות שהסקרים מראים שליברמן התחזק, המציאות לא השתנתה והמשבר הכלכלי לא נעלם. רק בחודש דצמבר פוטרו מעבודתם 17,500 בני אדם, והספקולנטים חוזים עתיד שחור עוד יותר. הגיע הזמן לשאול את השאלות האמיתיות ולגעת בסוגיות החשובות באמת, שאף קסאם או פצמ"ר לא יכולים להשתיק. צריך לשאול למי שייכת המדינה ולמה לקחו אותה מידי בעליה האמיתיים - אנחנו, האזרחים.

הגיע הזמן להתעורר

עכשיו, ולפני שיהיה מאוחר מדי, הגיע הזמן להתפכח. אנחנו חייבים להבין שמערכת בריאות לעשירים בלבד, אחוזי אבטלה גואים, וקשישים שנעזבים לעת זקנה אינם גזרה משמים, אלא שזו מדיניות. השאלות המרכזיות של בחירות 2009 צריכות להיות: מי משלם כמה ולמה ומי מקבל כמה ולמה?

איך יכול להיות שתסרוקת של אשת פוליטיקאי עולה יותר מתיקון עגלת הנכים של ילדיה המקסימים של סימה רווח מאשקלון? איך זה ייתכן שיש אנשים שימותו מחר בבוקר, כי לא יהיה להם כסף לקנות תרופות?

אבטיח גם בחורף

אז מה אנחנו, במרצ-התנועה החדשה, מציעים? אנחנו מציעים אבטיח. אבטיח זה חברה חזקה מבפנים וסביבה ירוקה מבחוץ.

לאורך שנים התנערה המדינה מאחריותה לחיי האזרחים. בתחום הבריאות סל הבריאות הצטמק, אבל לעשירים צמחה רפואה איכותית ואין סוף ביטוחים משלימים מוצעים למי שיש לו כסף. בשוק העבודה אחוזי האבטלה מטפסים, ונמשכת העסקת עובדי קבלן בשכר עבדות.

מחירי השכירות הפכו לבלתי אפשריים, משפחות נזרקות לרחוב, וזוגות צעירים הפסיקו לחלום על דירה משלהם. נכים מתקשים להשתלב בחברה ונידונים לחיות על קצבה זעומה, השחיקה בשכר העובדים נמשכת, החסכונות הפנסיוניים שנצברו לאורך שנים נעלמים תוך ימים, והביטוח הלאומי לא מספיק לקניית תרופות. והיד, לצערי, עוד נטויה.

ההחלטה היא של האזרחים

התנועה החדשה-מרצ מציעה לאזרחיה ביטוח ולא סתם ביטוח, אלא ביטוח פלטיניום פלוס מושלם. ביטוח שמכסה כל אזרח מיום הולדתו ועד ליום מותו בכל תחומי החיים: בריאות, חינוך, רווחה, תעסוקה, דיור, סביבה, תחבורה ונגישות. ואיך אני יודע שביטוח כזה קיים? כי זה התפקיד של הביטוח הלאומי, ששכח מזמן שהוא ביטוח והפך להיות עוד מס.

אנחנו האזרחים צריכים להחליט שאלו הם הדברים החשובים ביותר. שאסור לנו לקבל את המדיניות החברתית הרופסת כגזרה משמים. זה הזמן להצביע חברתי.

* הכותב הוא מועמד לכנסת מטעם מרצ-התנועה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully