וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: רוצים התקדמות אמיתית בתהליך השלום

27.1.2009 / 8:00

זו ההנחיה שנתן נשיא ארצות הברית ברק אובמה לשליחו למזרח התיכון ג’ורג’ מיטשל, שיגיע היום לביקור בן שבוע באזור

בראיון ראשון לתקשורת הערבית, אמר הלילה (שלישי) נשיא ארה"ב ברק אובמה לרשת "אל ערבייה" כי "בסופו של דבר אנחנו לא יכולים לומר לישראלים ולפלסטינים מה הכי טוב בשבילם. הם יצטרכו לקבל כמה החלטות, אבל אני חושב שהבשיל הרגע בו שני הצדדים מבינים שהדרך בה הם הולכים לא תוביל לרווחה וביטחון".

אובמה הוסיף כי "זה בלתי אפשרי עבורנו לחשוב רק במונחים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא לחשוב במונחים של מה שקורה בסוריה או באירן או בלבנון או באפגניסטן ופקיסטן".

מוקדם יותר אתמול, הצהיר אובמה כי שליחו החדש למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, יעסוק באופן נמרץ בחיפוש אחר נוסחת שלום ישראלית-פלסטינית והביע ביטחון בכך שישיג תוצאות ממשיות.

"השלום במזרח התיכון הוא חשוב לארה"ב ולאינטרסים הלאומיים שלנו. הוא חשוב לי באופן אישי," אמר אובמה במהלך פגישה שערך בבית הלבן עם מיטשל, בטרם צאתו של האחרון לביקור של שבוע באזור.

"ההוראות שניתנו לסנטור מיטשל הם לפתוח במהלכים נמרצים ועקביים על מנת להשיג התקדמות אמיתית. כשאני אומר התקדמות, הכוונה היא לא רק להזדמנויות צילום לתקשורת אלא להתקדמות שמורגשת על-ידי האנשים בשטח", אמר אובמה.

"זה לא משהו שיקרה בן לילה"

מיטשל יגיע היום לאזור ויבקר בשבוע הקרוב במצרים, בישראל, בגדה המערבית, בירדן, בערב הסעודית, בצרפת ובבריטניה. מטרת ביקורו היא ביסוס הפסקת אש בין ישראל וחמאס בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" והתנעתו מחדש של תהליך השלום.

אובמה כבר הבהיר שתהליך השלום במזרח התיכון הוא בראש סדר העדיפויות שלו כאשר התקשר כבר ביומו הראשון בבית הלבן לראש הממשלה אהוד אולמרט ולמנהיגי מדינות ערב.

"זה לא משהו שנוכל לעשות בן לילה, אבל אני בטוח שאם ארה"ב תהיה מעורבת באופן עקבי ומשלב מוקדם , יהיה אפשר להשיג התקדמות אמיתית, " אמר אובמה.

משרד החוץ האמריקאי פסח את האפשרות שמיטשל ייפגש עם אנשי חמאס במהלך ביקורו באזור. יחד עם זאת, הוא יעסוק בצרכים ההומנטריים של תושבי עזה ובזירוז פתיחת המעברים לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully