וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני וש"ס ממשיכים להתנגח, הפעם על החינוך

נעמה טלמור ופנחס וולף

26.1.2009 / 22:25

המועמדים לראשות הממשלה השתתפו בכנס חינוך. לבני הצהירה כי בממשלתה לא יהיה שר חינוך מש"ס וכי תחזיר את מקצועות הליבה

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

שלושת המועמדים לראשות הממשלה, ציפי לבני, בנימין נתניהו ואהוד ברק, הגיעו אמש (שני) לכנס של תנועת "הכול חינוך" באוניברסיטת תל אביב על מנת לפרוס את משנתם בנושא החינוך, ולפרט אלו צעדים הם מתכוונים לנקוט בנושא, במידה ויבחרו לתפקיד. בעוד נתניהו וברק שמרו על סוג של עמימות בכל מה שנוגע למקצועות הליבה ולמערכת החינוך החרדית, תקפה לבני את ש"ס ואמרה כי "שר החינוך בממשלתי לא יהיה ממפלגה סקטוריאלית בוודאי לא מש"ס".

עוד אמרה לבני כי היא מתחייבת לבטל את חוק מוסדות לימוד תרבותיים ייחודים, ועל ידי כך תחזיר את לימוד מקצועות הליבה למערכת החינוך החרדית. "אין לנו ברירה אחרת, אם אנחנו רוצים למצוא את המכנה המשותף, החינוך הוא חלק מבניין הכוח של ישראל. ישראל עדיין נאבקת על קיומה ולא רק מאבק על קיומה הפיזי אלא גם על התכנים שלה".

בתנועת ש"ס מיהרו להגיב לדברים. בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב כי "עם ישראל צריך לדעת שקדימה מונעת ממניעים פנימיים מובנים וסולדת מכל מה שש"ס מייצגת בתחום החינוך. אנחנו סוברים שנכון להטמיע בחינוך את החינוך היהודי, חינוך לערכים ומורשת. בקדימה יש מי ששואף למחוק את 'ואהבת לרעך כמוך' לטובת חינוך גלובלי ואנטי יהודי ולזה ש"ס לא תיתן את ידה".

"אפילו אירן עקפה אותנו"

שר הביטחון אהוד ברק אמר בכנס כי ממשלה בראשותו תשים את החינוך במקום הראשון. "מערכת החינוך מותנית ביכולתנו לעצב את ישראל כפי שתהיה בעשור הקרוב. יש לשים אותה בעשירייה הפותחת במדע, חינוך, טכנולוגיה, תשתיות איכות ורמת חיים. אסור לנו לאבד אף ילד", אמר ברק.

נתניהו מתח גם הוא ביקורת על מצב החינוך בישראל, ואמר כי תוצאות בעיית החינוך עוד לפנינו. "בעיית החינוך נמשכת כבר עשרות שנים. אפילו המצטיינים שלנו במתמטיקה הגיעו בשנים האחרונות למקומות הנמוכים, אפילו אירן עברה אותנו.הבעיה היא רבת שנים ומחייבת בדיקה". נתניהו התייחס לנושא מקצועות הליבה לציבור החרדי ואמר כי "יש פיחות אצל רבים בציבור החרדי לרכוש מקצועות ריאליים. אקדם זאת במידת האפשר בהידברות. אני ער לבעיה של הציבור החרדי. אנחנו רוצים שיקבלו את המיומנות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully