וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "ננהל מו"מ עם כל ראש ממשלה שייבחר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.1.2009 / 20:07

נשיא סוריה אמר עם זאת בראיון טלוויזיוני ל"אל מנאר", כי "אם מי שייבחר בישראל לא יהיה מוכן לסגת מהגולן, לא יהיה מו"מ". אסד הוסיף, כי החל דיאלוג בין סוריה לבין הממשל החדש בארה"ב

נשיא סוריה בשאר אסד אמר אמש (שני) בראיון לתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל מנאר", כי לפני מספר שבועות החל דיאלוג בין סוריה לבין הממשל החדש בארצות הברית. "כל עוד מציבים תנאים מוקדמים לא יהיה משא ומתן, אולם הדיאלוג החל באופן רציני כבר לפני כמה מספר שבועות דרך גורמים המקורבים לממשל". אסד אמר עוד כי ארצו תהיה מוכנה לנהל משא ומתן לשלום עם כל ראש ממשלה שייבחר בישראל. "אם מי שייבחר לא יהיה מוכן לסגת מהגולן לקווי 4 ביוני, לא יהיה משא ומתן", הבהיר.

לדבריו, "במגעים הבלתי ישירים בין סוריה לישראל הוכח כי ישראל אינה רוצה בשלום. בישראל אין באופן כללי כל רצון להשיג שלום". אסד התייחס גם למלחמה האחרונה ברצועת עזה ואמר: "לו אולמרט היה בא היום ואומר שהוא מוכן לשלום, מה אפשר להגיד לו? נגיד לו שהוא פושע ושאיננו מנהלים מגעים עם פושעים".

"אפילו בשבועות האחרונים שניהלנו מגעים עם ישראל חיפשנו אחר דרכים להשיב את זכויותינו, אולם ישראל לא הביעה כל רצינות באשר לשיחות השלום", הוסיף, "הובהר לגמרי שישראל מבינה רק את שפת הכוח". אסד אמר שבכך שהמשיכה להילחם בעזה, הוכיחה ישראל כי היא מזלזלת באו"ם, במועצת הביטחון ובליגה הערבית".

אסד התייחס בדבריו גם ליחסי סוריה-אירן ואמר כי היחסים "איתנים ורק הולכים ומתפתחים". לדבריו, "היחסים בין סוריה לאירן הם יחסים אסטרטגיים שהוכיחו את נחיצותם בכל המישורים. אין בפנינו שום אופצייה מלבד שמירה על יחסים יציבים ומתמשכים עם אירן".

לפני מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, אמר אסד כי בקרוב יהפכו המגעים הבלתי ישירים בין ישראל לסוריה למגעים ישירים. אולם בעקבות הסערה שעורר המבצע הישראלי ברצועה, הודיע אסד למתווכים הטורקים כי ארצו משעה את המגעים העקיפים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully