וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ביטחון ישראל לא שייך רק לגברים"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

26.1.2009 / 19:22

יו"ר קדימה אמרה בכנס שעסק בזכויות הנשים: "אני לא מוכנה למצב בו ידירו רגלינו מהחלטות ביטחוניות". בכנס נכחו גם ברק ונתניהו

מערכת וואלה!

(צילום: יונתן אשל, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"בשלוש השנים האחרונות וגם במבצע האחרון בעזה לא היו החלטות מבצעיות שלא היתה שותפה להן אישה ואני לא מוכנה למצב שבו ידירו רגלינו מהחלטות ביטחוניות. הביטחון במדינת ישראל לא שייך רק לגנרלים וגברים". כך אמרה יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני בכנס של שדולת הנשים בישראל בנושא 'קידום זכויות נשים באמצעות חקיקה ואכיפה'. בכנס, שנערך בלשכת עורכי הדין, קראה לבני לנשים לצאת ולהצביע. "אישה שדואגת לילד שלה כמו לביאה לא יכולה להרשות לעצמה לא להצביע ולתת למישהו אחר לבחור את העתיד שלה ושל ילדיה".

לבני גם התייחסה לכישלונה במו"מ הקואליציוני ואמרה כי לא נכנעה לדרישות ש"ס. "הסתבר שכועסים עליי בש"ס שבהיותי שרת המשפטים דרשתי שברבנות יישבו דיינים שלא רק מהציבור החרדי". בתגובה לדברים אמרו בש"ס כי סירבו להצטרף לקואליציה "לאור כוונתה של לבני להפקיר את ילדי ישראל וירושלים. לבני לא הסכימה לחלק קצבאות ילדים בעוד שאת ירושלים היא הסכימה לחלק. כל ניסיון לעלות מהאוב הסברים ונימוקים, מבטאים משהו בפאניקה וההיסטריה בקרב אנשי קדימה". מאוחר יותר, המשיכה לבני במתקפה על ש"ס. בכנס בנושא חינוך שנערך הערב באוניברסיטת תל אביב, אמרה לבני כי "שר החינוך בממשלתי לא יהיה ממפלגה סקטוריאלית בוודאי לא מש"ס".

בכנס השתתפו גם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק שהבטיחו להעצים את פעולותיהם למען זכויות נשים ומנו את שעשו בעבר למען הנשים. בנוגע לדברי ברק, אמרה לבני: "שמעתי את ברק מדבר על כך שאנו מתחילות להיות משכילות יותר וזה בסדר, אך הבעיה היא שאנחנו משכילות יותר ומרוויחות פחות. אישה לא צריכה לפחד לצאת לעבודה. לא מדובר רק על התלוש בסוף החודש, אלא על זכות האישה לבחור מה היא רוצה לעשות בחייה". על דבריו של נתניהו אמרה לבני כי מדובר בהבטחות לפני בחירות. "נתניהו דיבר פה קודם במעורפל, אבל אנו יודעים מי תהיה שותפה שלו בקואליציה - ש"ס".

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully