וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה רומזת שתצטרף לקואליציית נתניהו?

אורי טננבוים

26.1.2009 / 17:56

ח"כ פינס מנה בכנס בת"א את התנאים עליהם לא תתפשר העבודה אם תוזמן לממשלה בראשות הליכוד. "כשנגיע לגשר נראה במה מדובר"

"אהוד ברק הוא לא שר ביטחון להשכיר, ומפלגת העבודה לא תהיה עלה התאנה של ממשלת ימין קיצוני". כך הצהיר אחר הצהריים (שני) חבר הכנסת אופיר פינס, מספר שלוש ברשימת העבודה לכנסת, בתגובה לפרסומים לפיהם הליכוד יפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית אחרי הבחירות.

בכנס של החוג למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב אמר פינס, כי אם הסקרים יתאמתו והליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, "לא נבוא כמו שבאנו לממשלת שרון הראשונה. הצטרפנו אז לקואליציה עם הליכוד, ליברמן וגנדי בניגוד לרצונם של חצי מחברי הסיעה שלנו. היינו עלה תאנה לממשלת ימין קיצוני. דבר כזה לא יקרה שוב. לא יהיה סרט כזה".

"צריך לבחור באחת משתיים", הבהיר פינס. "בין ממשלה מבוצרת, מנותקת, שתהיה בתפיסה שכל העולם נגדה, לבין ממשלה שמסוגלת לעשות שני דברים: לשמור על הביטחון ולפעול מתוך אוריינטציה ברורה של שלום. לממשלה מהסוג הראשון אני מציע לא לבנות עלינו". חבר הכנסת, המשמש גם כיו"ר מטה ההסברה של מפלגת העבודה, הוסיף כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו "אינו אומר מה הוא עומד לעשות כראש הממשלה". "הוא במקרה הטוב אניגמה", הצהיר, "ובמקרה הרע מייצג את הימין, ואפילו את הימין הקיצוני".

יחד עם זאת, פינס לא שלל על הסף הקמת ממשלת אחדות. "אני לא מאמין גדול בממשלת אחדות, אבל כשנגיע לגשר נראה במה מדובר". הוא גם הדגיש, כי לא יתנגד להצטרפות נתניהו לממשלה בראשות יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק. "אני לא מציע לקבוע כבר היום מי ייבחר בבחירות", סיכם. "זה לא הוכרע – בוודאי לא ברמת הגושים".

בכנס באוניברסיטת תל אביב, שהוכתר בכותרת "בחירות בצל מלחמה", השתתף גם חבר הכנסת סילבן שלום (ליכוד). בניגוד לפינס, הביע שלום תמיכה בהקמת ממשלת אחדות. "אני מאמין באחדות, ותמיד האמנתי באחדות", אמר. "הממשלה היחידה שתיתפס כממשלת אחדות לאומית אמיתית היא כזו שתכלול את הליכוד ומפלגת העבודה". לדבריו, "ממשלה כזו תחבר את כל חלקי העם ותאפשר להתמודד עם כל האתגרים". הוא העריך שממשלה כזו, בהנהגת בנימין נתניהו, תיהנה מתמיכתם של כשמונים חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully