וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעזה לא ניתן להימלט מגורל עקוב מדם"

רמי שני

26.1.2009 / 17:54

שר החוץ הבלגי סייר בעזה והביע הסתייגות ממבצע עופרת יצוקה, אך אמר כי "לתושבים בשני הצדדים יש זכות לחיות בשלום"

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נעמה דרור)

נציב הסיוע של ארגון האיחוד האירופי, שר החוץ הבלגי לואיס מישל, ערך היום (שני) סיור באזורים המופצצים ברצועת עזה, כדי לאמוד את חומרת התנאים האנושיים באזור לקראת העברת סיוע של עשרות מיליוני שקלים לתושבים. "חזרתי מעזה, הייתי עד להרס הרחב שנעשה שם" אמר מישל. "אפשר לראות שיש סבל נוראי משני צדי הגבול, טראומה שנוצרה בקרב אוכלוסיה אזרחית, בעיקר אצל נשים וילדים. יש הרבה אזרחים בין ההרוגים".

מישל הביע הסתייגות באשר לצורך שביציאה למבצע "עופרת יצוקה": "המעשים שעשתה ישראל בשם הביטחון, מצביעים בלי שום ספק על הצורך לשמר את הפסקת האש בצורה יציבה", אמר, "אבל בכל פעם שאני מגיע לאזור הזה להיפגש עם מנהיגים וארגוני סיוע, אני מקבל התרשמות שלתושבים כאן אין יכולת להימלט מהגורל העקוב מדם".

מישל הצביע על הצורך ליצור אופק חדש עבור התושבים משני עברי הקו הירוק: "לתושבים בשני הצדדים יש זכות לחיות בשלום. כך גם לילדים בשני הצדדים. ההתרשמות הראשית שלי, היא שצריך לסייע בשיקום תנאי החיים של הפלסטינים".

שר הפנים מאיר שטרית, שפגש את נציב האיחוד ביחד עם ראש עיריית שדרות, הציע לאורח לאזן את גישתו למצב. "היציאה למבצע הצבאי היתה אחרי ירי בלתי פוסק של אלפי רקטות קסאם, גראד ופצצות מרגמה", אמר. "אנחנו לא רוצים דבר איתם. רק שישיבו את החייל החטוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully