וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גאידמק אושפז בבית חולים ברוסיה

הילה רז

26.1.2009 / 16:49

עקב כך מבקשים עורכי דינו ארכה של 30 ימים להגשת כתב הגנה בפרשה שבה הוא נתבע. מקורבים: "תרגיל משפטי למשיכת זמן"

ארקדי גאידמק עבר סדרת בדיקות וטיפולים רפואיים שהסתיימו בניתוחו ואשפוזו בבית חולים ברוסיה. כך עולה מבקשה שהגישו היום עורכי דינו של גאידמק על מנת שתינתן להם ארכה של 30 ימים להגשת כתב הגנה שחל על גאידמק להגיש בעניין תביעת איש העסקים ההונג-קונגי בלראם צ'ינרי וחברת קיטאל החזקות ופיתוח בינלאומי.

לפני כ-4 חודשים הגישו השניים תביעה נגד גאידמק בסך 78 מיליון בטענה כי בחודש יולי אשתקד מימשו אופציה במסגרתה מכרו לגאידמק מניות בחברה הציבורית אמריס, שהגדילו את אחזקותיו מ-75% ל-100%. לגירסתם, תמורת 25% הנוספים אמור היה גאידמק לשלם להם כ-80 מיליון שקל עד לסוף יולי, אך עד עתה התשלום לא הגיע. בית המשפט מחוזי בתל אביב נעתר לבקשת השניים והטיל עיקולים זמניים עד לסך 78 מיליון שקל על נכסיו של גאידמק בארץ.

עו"ד ישראל שלו ואסף אורן המייצגים כעת את גאידמק בתביעה כותבים בבקשתם "בנסיבות התובענה וסכומי הכסף האדירים המבוקשים בגדרה, כל בר בי רב דחד יומא מבין, כי העובדה שהמבקש טרם הגיש את בקשתו למתן רשות להתגונן אינה מצביעה כהוא זה על ניסיון כלשהו מצדו לנקוט בסחבת ו/או בתכסיסי השהייה מצידו ו/או על יחס מזלזל כלפי בית המשפט והוראותיו, אלא עסקינן בבקשה להארכת מועד להגשת בקשת רשות להתגונן מטעמים של ריתוקו של המבקש למיטת חוליו ברוסיה, לאחר שעבר סידרת בדיקות וטיפולים שהסתיימו בניתוחו ואשפוזו בשל כך, בהם לא ניתן היה ליצור עם גאידמק קשר".

בנוסף מציינים עורכי הדין כי "בשל שהייתו הכפויה של גאידמק בבית חולים ברוסיה - כפויה בשל מצב בריאותו - אין בידיו חומרים ומסמכים הנחוצים ביותר לצורך הצגת הגנתו ופריסת המסכת העובדתית המורכבת".

עורכי הדין הנוכחיים מונו לאחר שעו"ד ד"ר יוסי שגב פרש מייצוגו של גאידמק לאחר הבחירות לרשויות העירוניות בנובמבר בהן נחל גאידמק תבוסה, בעקבותיה עזב בזעם את הארץ.

"מנסה להימנע ממתן פסק דין"

עוד מבקשים עורכי הדין מבית המשפט שהות בכדי ללמוד את התיק ולתמוך את ההגנה בחוות דעת כלכלית שתוכיח את טענותיהם. לגירסתם הם עתידים להוכיח לבית המשפט כי התנהלותם הרשלנית של צ'ינרי וקיטאל, המיוצגים על ידי עו"ד אלקס הרטמן ממשרד ש.הורוביץ, היא שגרמה לכך שמניות אמריס אינן שוות דבר. גאידמק מציין כי יש לו טענות קשות ביותר כלפיהם המהוות עילת תביעה נגדם בסכומים של מאות מיליוני שקלים בשל מצגי שווא שהוצגו בפניו והסתרת עובדות מהותיות ביותר.

גאידמק מלין עוד כי לוי קושניר, שכיהן כיו"ר דירקטוריון החברה, ובנו אלעד קושניר, ששימש כמנכ"ל החברה ניהלו את החברה בדרכי כחש שכל מטרתם להשיא טובות הנאה לקיטאל אחזקות בכדי לפרוע חובותיה לצדדים שלישיים, גם אם הדבר מנוגד לחלוטין לטובת החברה ובעלי מניותיה. לגירסת גאידמק הוא נאלץ ב-2008 לפרוע באופן אישי חוב של קיטאל ובעל השליטה בה, לוי קושניר, לחברת גמול בסכום של כ-30.5 מיליון שקל. חוב שלדברי גאידמק אין ספק שלא היה חב בו מעולם.

לפיכך, מציין גאידמק, כי בכוונתו לדרוש את השבת הסכומים. בקשתו של גאידמק נתמכת בתצהירו. עורכי דינו כותבים כי התצהיר "נחתם ברוסיה במיטת חוליו, תצהיר אשר ייחתם בפני קונסול כדין תוך מספר ימים".

מקורבים ללוי קושניר וקיטאל אחזקות מסרו כי "לאחר שבית המשפט דחה את טענותיו של גאידמק וקבע שאין יסוד לבקשתו לקיום בוררות ולאחר שדחה את בקשתו לאפשר לו להגיש בקשת רשות להתגונן, מנסה גאידמק למשוך זמן על ידי העלאת טענות הנוגעות למצבו הבריאותי כביכול. בד בבד מנסה גאידמק להימנע ממתן פסק דין נגדו על ידי השמצת התובעים ללא כל בסיס. כל זאת לא ימנע מהתובעים לדרוש את זכויותיהם בתביעה נגד גאידמק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully