וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב: "ירדן תהפוך למדינה הפלסטינית"

ניר יהב

26.1.2009 / 15:52

בראיון לוואלה! LIVE אמר ח"כ זבולון אורלב מהבית היהודי כי "הביטוי הלאומי של הפלסטינים יהיה בירדן ובירתם תהיה עמאן". ח"כ טיבי: "מדובר בהצעה הזויה של ימין קיצוני"

מערכת וואלה!

צילום: איתי לנדאו

חבר הכנסת זבולון אורלב ממפלגת הבית היהודי – המפד"ל החדשה אמר היום (שני) בראיון לוואלה! LIVE כי זו רק שאלה של זמן עד שירדן תהפוך רשמית למדינה הפלסטינית. "75% מהאוכלוסייה בירדן הם פלסטינים, זו רק שאלה של זמן עד שירדן תהפוך למדינה הפלסטינית. ביהודה ושומרון אין מספיק שטח כדי לקיים מדינה, הביטוי הלאומי של הפלסטינים יהיה בירדן ובירתם תהיה עמאן".

על המשא ומתן המדיני אמר אורלב כי "צריך לרדת מהשיטה של שטחים תמורת שלום ורק אז נתחיל לדבר. זו לא חכמה לומר מתחילת המשא ומתן על מה אנחנו מוותרים. מדינת ישראל עושה שגיאה – היא צריכה לנהל משא ומתן אמיתי, אבל נראה שיש תחרות בשמאל מי מוכן לוותר יותר, אנחנו לא מוכנים להיכנס לתחרות הזו".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה כי "ירדן היא מדינה ריבונית ועצמאית המתייחסת בכבוד לכלל אזרחיה. ההצעות האלה של הימין הקיצוני הן הצעות הזויות שצריך לזרוק אותן אל הפח ומטרתן להתרחק מאפשרות של סיום הכיבוש ופתרון מדיני. אין להתייחס ברצינות להזיות של כמה מפלגות בימין".

מנהל מרכז 'מוסאוא' לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "התעקשותו של אורלב לסבך את הירדנים בסכסוך על זהותה של המדינה הירדנית הוא רק עוד שלב ביצירתיות של מתנחלים, שלא מעוניינים בשלום וגורמים להקזת דם מתמשכת של עמי האזור".

"יבוא יום ובכיסא רה"מ יישב חובש כיפה"

אורלב ציין בראיון כי מצע מפלגתו הוא בראש ובראשונה חברתי והאידיאולוגיה המדינית תופסת את המקום השני בלבד. "מפלגה ציונית דתית מאוחדת חייבת שסדר היום שלה יהיה סדר יום ערכי ולא סדר יום מדיני. חזית המאבק על דמותה של מדינת ישראל לא עוברת ברצועת עזה, אלא עוברת בחדרי הכיתות. ככל שהציונות הדתית תנצח במאבק להנחיל למדינת ישראל את הערכים הציוניים, כך נוכל להבטיח את עוצמתה של מדינת ישראל".

אורלב התייחס לפילוג בבית היהודי ואמר כי "בבחירות הללו לא הצלחנו להגשים את חלום האחדות של המפלגה הדתית ציונית, ואני מקווה שנגשים זאת בבחירות הבאות. אם לא נתאחד כולנו לא תהיה לנו השפעה על המדינה".

לסיום הבטיח אורלב כי בשנים הקרובות יגיע היום ובכיסא ראש הממשלה ישב חובש כיפה. "אני מבטיח לך שזה יהיה בקרוב, העוצמה של הציבור הדתי רק מתגברת, לא בהשתלטות אלא רק בדרכי נועם. אם נתגבר על בעיות האגו והכיסאולוגיה, היום הזה יהיה קרוב יותר ממה שזה נראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully