וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפסידה אמריקה את אופרה ווינפרי בסנאט

עידן דורנר

26.1.2009 / 15:10

מושל אילינוי, נגדו מתנהל משפט על ניסיון למכור את מקומו של אובמה בסנאט, גילה ששקל להציע את התפקיד למלכת הטוק שואו

מושל אילינוי רוד בלגוייביץ' סיפר היום (שני), כי כשהחליט את מי למנות לסנאט מטעם מדינתו במקום נשיא ארה"ב ברק אובמה (שכיהן בתפקיד עד שנבחר לנשיאות), הוא שקל למנות את מלכת תוכניות האירוח האמריקאית אופרה ווינפרי. בלגוייביץ' אמר את הדברים בראיון לתכנית הטלוויזיה "Good Morning America" המשודרת ברשת ABC. היום מתחיל משפט ההדחה, בעקבותיו הוא ככל הנראה ייאלץ לפנות את מקומו.

לדברי בלגוייביץ', אופרה ווינפרי "עושה רושם של מי שעזרה לאובמה במסעו המופלא לנשיאות. יש לה כישורים מתאימים יותר מלהרבה סנאטורים". הוא הסביר את החלטתו שלא להציע את התפקיד בסופו של דבר, בטענה ש"ככל הנראה היא לא היתה מסכימה וגם אם הייתי עושה זאת כולם היו חושבים שמדובר בגימיק".

הופעתו בתוכנית היא חלק מהמתקפה התקשורתית שתכנן בדיוק ליום בו מתחיל המשפט בספרינגפילד, אילינוי, ללא נוכחותו. הוא כבר הודה שהוא מאמין שיורשע בשחיתות, אך הוא מסרב להתפטר או להופיע במשפט כדי להגן על עצמו. במקום זאת הוא העדיף לשריין לעצמו הופעות במספר תוכניות טלוויזיה.

הוא מתעקש לטעון שהוא חף מפשע אך הוא מחרים את המשפט בטענה שלא הותר לו להשתמש בעדים כגון ראש הסגל של ממשל אובמה רם עמנואל והיועצת הבכירה של אובמה ולרי ג'ארט. אם יורשע הוא יהיה המושל הראשון של אילינוי בהיסטוריה שמודח.
הוא נוקט בקו הגנה מוזר מאז מעצרו על ידי סוכני האף בי איי בחודש דצמבר: הוא טוען כי המשפט מכור מראש ואף השווה עצמו לקאובוי שבוצע בו לינץ' ולקדושים מעונים כמו מרטין לותר קינג ומהטמה גנדי.

האישום החמור ביותר נגדו הוא ניסיון למכור את המושב שהתפנה בסנאט לכל המרבה במחיר. אך למרות האישום, הוא הצליח לכפות על הסנאט לאשר את מועמדו לתפקיד רולנד בוריס, לאחר שמנהיגי הסנאט אמרו כי לא יקבלו מינוי של מושל מושחת. למרות זאת, בלגוייביץ ירשים עוד יותר אם יצליח להתחמק מהדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully