וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירות בישראל: "טוב להיות אנורקסית"

נעמה טלמור

26.1.2009 / 14:23

מחקר ישראלי חדש מגלה כי לעומת הנשים המבוגרות, הנשים הצעירות, חושבות כי אנורקסיה היא דבר חיובי. "הממצאים מדאיגים"

מחקר חדש שנערך על ידי החוקרות ד"ר ליאת קורן וד"ר רחלי מגנזי מהמחלקה למינהל בריאות במוסד האקדמי באריאל מעלה ממצאים חמורים לפיהם הצעירות בישראל תופסות את האנורקסיה באופן חיובי יותר מאשר נשים מבוגרות וניזונות מנורמות חברתיות ותרבותיות, המעודדות נשים להיות רזות. עוד עולה מהמחקר כי הצעירות מאמינות שאנורקסיה מסייעת במציאת חברים, עבודה ומגדילה את הפופולריות החברתית.

"המחקר בחן את ההבדלים בידע, והעמדות כלפי אנורקסיה נרווזה ודימוי גוף בקרב נשים צעירות ומבוגרות", סיפרה ד"ר ליאת קורן, "השערת המחקר הייתה כי לנשים צעירות פחות ידע בנוגע לתסמינים על אנורקסיה נרווזה, תפיסות חיוביות יותר של ההפרעה, ודימוי גוף נמוך יותר מאשר נשים מבוגרות".

ד"ר רחלי מגנזי הוסיפה כי "על פי שאלונים שמולאו על ידי 360 נשים ישראליות, בחלוקה לשתי קבוצות גיל – צעירות ומבוגרות, נמצא כי הצעירות חשות שאנורקסיה מהווה 'כלי' או 'דרך קלה' לזכות בתמורות חברתיות כמו פופולאריות, מקובלות והצלחה בחיים. משתמע מכך, כי נשים צעירות מבקשות לעצמן להשתמש בהפרעה זו כאמצעי להפוך להיות רזה ודרך להשיג יעדים חברתיים".

"דרושה התערבות"

המחקר בוסס על סקר ידע, עמדות והתנהגות, שהועבר בקרב נשים ישראליות מהאוכלוסייה הכללית במהלך השנים 2008-2007. המדגם נחלק לשתי קבוצות: 180 נשים צעירות (גילאי 15-25), ו-180 נשים מבוגרות (גילאי 45-65). השאלון האנונימי כלל שאלות ידע, עמדות כלפי רזון ואנורקסיה, שאלות התנהגות, הרגלי אכילה, דימוי גוף, חשיפה למחלה, פעילות גופנית ומשקל הגוף.

החוקרות העלו דאגה רבה לנשים הצעירות בישראל. "אנו קוראות להתערב לשיפור הידע ולשינוי עמדותיהן כלפי ההפרעה. דימוי הגוף הנמוך יותר אצל צעירות, בשילוב עם העמדות החיוביות כלפי ההפרעה, הם גורמי הסיכון המציבים נשים אלו בקבוצת סיכון הדורשת התערבות", אמרו.

אנורקסיה (מכונה בלשון המקצועית אנורקסיה נרבוזה) הנה אבחון פסיכיאטרי של הפרעת אכילה המאופיינת בעיוות של דימוי גוף. מחקרים מראים כי השפעתם של גורמי סיכון חברתיים ותרבותיים שונים בחברה המתועשת מעודדים, בייחוד נשים, להיות רזות, ובכך תורמים משמעותית לעלייה בשכיחות הפרעה רגשית חמורה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • אנורקסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully