וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד: "ערביי ישראל הם אויבינו"

נעמה טלמור וניר יהב

26.1.2009 / 14:10

אוניברסיטת בר אילן אירחה את ח"כ אלדד ואת ח"כ טיבי לעימות פוליטי סוער. טיבי: "על הממשלה להתנצל על הרג האזרחים בעזה"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עימות נערך בצהרים (שני) באוניברסיטת בר אילן בין חברי הכנסת פרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי) וד"ר אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). האירוע התקיים במסגרת דיונים פוליטיים שעורכת אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה. אלדד אמר כי "אנחנו נלחמים מול תופעה גלובלית שהיא הג'יהאד העולמי. שום קווי 67' לא יפתרו את הסכסוך".

"זו מלחמת דת הנעשית בין תרבויות וזו בעיה של רעל שמתפשט בכל העולם", הוסיף אלדד. לדבריו, "הערבים הישראלים לא בוגדים, הם אויבים של ישראל. לאזרחים הערבים במדינת ישראל מגיעות כל זכויות הפרט, אך לא מגיעות להם זכויות לאומיות". אלדד גם אמר כי "חלקים מישראל נמצאים תחת כיבוש ערבי, למשל עזה, הר הבית וחלקים מחברון. בידינו לסיים את הכיבוש ואנחנו לא עושים זאת. זה קורה בשל חולשת הרצון הלאומית. זהו אובדן האמונה בכך שישראל שייכת ליהודים בלבד".

"עזרה הומניטרית מישראל היא צביעות"

טיבי לא נותר חייב ודרש "התנצלות על הרג אזרחים בעזה". לדבריו, "כל היהודים מקסימום מביעים צער. במלחמה הזאת עשו משהו צבוע, הפציצו ושלחו תרופות, הרגו ילדים ושלחו תמונות של הצלה כדי לומר כמה ישראל הומניטרית. הפלסטינים בעזה היו צריכים לדחות כל עזרה הומניטרית מישראל כי זאת צביעות".

טיבי הדגיש כי מפלגתו לא תסייע ליו"ר קדימה ציפי לבני להקים גוש חוסם אחרי הבחירות. לדבריו, "לבני הורתה באופן אישי לנציגיה לפסול אותנו ולכן אם מישהו בקדימה לוקח אותנו בחשבון כגוש חוסם נגד נתניהו, שישכח מזה. העמדות של לבני מסוכנות יותר אפילו מהעמדות של נתניהו".

בהתייחסו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר טיבי: "כאשר ליברמן דיבר אתמול נגד המשטרה, הוא שאל 'למה עצרו את מקורביי במקום את אחמד טיבי והערבים'. ליברמן הוא מנוול ונוול שכאשר הוא מואשם בשחיתות, הפטריוטיות היא המפלט שלו". טיבי המשיך ואמר כי לא שמע על אף מפלגה יהודית "שמבקשת לפסול את המפלגות החרדיות שרוצות להפוך את ישראל למדינת הלכה".

הסטודנטים בבר אילן הקשו על טיבי וניסו להוכיח אותו על דבריו מספר פעמים. אחד הסטודנטים הטיח בפניו כי "שום מדינה ושום אוניברסיטה בעולם לא היתה נותנת לך במה לדבר". בתגובה אמר טיבי: "אנחנו מלח הארץ. אתה עושה לי טובה שאני מדבר פה? אני עושה לך טובה שאני מגיע לפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully