וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים ביפן נשלחים הביתה לעשות סקס

עידן דורנר

26.1.2009 / 18:18

חברת "קאנון" מנצלת את המשבר הכלכלי להעלאת שיעור הילודה הנמוך: העובדים יוצאים מוקדם הביתה כדי להרחיב את המשפחה

חברת האלקטרוניקה היפנית "קאנון" מתירה לעובדיה לעזוב את המשרד מוקדם מהרגיל בשל סיבה יוצאת דופן: לעודד אותם להביא עוד ילדים לעולם. כך מדווחת היום (שני) רשת CNN. במדינה בה יום עבודה של 12 שעות ביום הוא תופעה נפוצה, נדיר לראות את המוני העובדים עוזבים הכל ויוצאים הביתה כבר בשעה 17:30. "לקאנון יש תוכנית מוצלחת לתכנון ילודה", אמר דובר החברה הירושי יושינאגה. "שליחת העובדים מוקדם הביתה כדי להיות עם המשפחה היא חלק ממנה".

יפן נמצאת בעיצומו של מיתון חסר תקדים. פרשנים טוענים כי האיום הגדול ביותר על הכלכלה היפנית, השניה בגודלה בעולם, הוא דווקא מכיוון הבעיות החברתיות במדינה. תאגידים רבים במדינה מתפנים לנסות לפתור בעיה לאומית חמורה: אחוזי הילודה הנמוכים. שיעור הילודה ביפן עומד 1.34% בלבד. לפי משרדי הבריאות, העבודה והרווחה היפניים, על מנת לשמר את גודל האוכלוסייה הנוכחי זקוקה המדינה לשיעור ילודה בהיקף של 2%.

לא רק קאנון פונה לאפיקים חדשים. תאגיד הארגונים הכלכליים היפני קיידרנן, הכולל 1,300 חברות, הורה לתת לעובדים לבלות זמן עם משפחותיהם כדי להתמודד עם הבעיות החברתיות במדינה.

אחת הסיבות לשיעור הילודה הנמוך היא יום העבודה הארוך. אך ישנם גם גורמים נוספים, בהם יוקר מחיר המחייה והנוקשות החברתית כלפי הורות ונשים, המרתיעים רבים. בנוסף לכך, האוכלוסיה היפנית מזקדנת בקצב גבוה יותר מכל מדינה אחרת בעולם. לדברי סוציולוגים רבים, יפן זקוקה נואשות לשינויים במבנה החברתי והתעסוקתי שלה.

בקאנון טוענים כי כיבוי האורות במשרדי החברה כבר בשעה 17:30 הוא צעד פשוט בדרך לפתרון בעיית הילודה. אך מאחורי הסיבה הזאת מסתתרת סיבה נוספת, ממנה מרוויחה החברה: היא מאפשרת לקצץ בהיקף השעות הנוספות של העובדים פעמיים בשבוע, על רקע המשבר הכלכלי. העובדים, בכל אופן, דווקא מרוצים. "זה נהדר שאנחנו יכולים ללכת הביתה מוקדם ולא להרגיש אשמים", סיפר אחד מהם.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • ילודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully