וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת "סקיי": לא נשדר את התשדיר הפלסטיני

עידן דורנר

26.1.2009 / 12:41

חברת החדשות הצטרפה להחלטת ה-BBC שעוררה סערה בבריטניה. התשדיר, הקורא לתרום לתושבי עזה, ישודר היום בערוצים אחרים

רשת "סקיי" הבריטית הודיעה היום (שני) כי לא תפרסם תשדיר הקורא לתרום כסף עבור הפלסטינים ברצועת עזה. בכך הצטרפה הרשת להחלטת ה-BBC מהשבוע שעבר. מנגד, רשת הטלוויזיה ITV וערוץ 4 הבריטי נערכים לשדר את התשדיר למען תושבי עזה היום, בפעם הראשונה.

ראש מחלקת החדשות של סקיי ג'ון ריילי אמר כי ההחלטה לא לפרסם את התשדיר נובעת מרצון הרשת לשמור על נייטרליות. "העדר משוא הפנים שלנו הוא קריטי לחדשות סקיי ולעיתונאים שלה. לכן, לאחר בחינה מדוקדקת, החלטנו ששידור התשדיר בזמן הזה לא עולה בקנה אחד עם יצירת איזון ודיווח אובייקטיבי עבור צופינו בבריטניה ובעולם כולו".

ריילי הוסיף כי "איש לא יכול שלא להיות מושפע מהסבל של שני הצדדים בסכסוך, שהיווה חלק ניכר מהסיקור שלנו, אך אופי התשדיר מעורר רגשות מאוד ספציפיים. בניגוד לרשתות אחרות בבריטניה, סקיי נצפית גם במזרח התיכון".

ההחלטה פורסמה דקות לאחר שיו"ר רשת BBC מרק תומפסון הודיע כי הוא "מכיר בהיקף הסבל בעזה", אך מאשר מחדש את החלטת הרשת שלא לחדש את התשדיר. למעלה מ-11 אלף צופים, שרי ממשלה, חברי פרלמנט, אנשי דת וארגוני צדקה, מתחו ביקורת על החלטת הרשת.

שר הבריאות הבריטי בן ברדשאו, אמר היום כי החלטת ה-BBC "אינה ניתנת להסבר". הוא הביע חשש כי ההחלטה נובעת מחששו של התאגיד מפני הרשויות בישראל, וקרא למנהליו "לעמוד באומץ" מולן.

גם דאגלס אלכסנדר, השר לפיתוח בינלאומי, אמר כי ה-BBC קיבלה את ההחלטה הלא נכונה. לדבריו, על התאגיד "להכיר בסבל האנושי העצום ולהזים את החשש שעלול להיווצר, לפיו סבלם של תושבי עזה אינו נלקח ברצינות כמו סבלם של אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully