וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הסכימה לפתוח המעברים תמורת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.1.2009 / 9:46

על פי עיתון "אל-חיאת", חמאס דחה את הצעת ישראל לקשור בין המעברים לשחרור שליט. "יש כרגע נושאים אחרים בסדר העדיפויות שלנו"

ישראל הציעה לחמאס רגיעה ללא הגבלת זמן שתכלול גם את פתיחת כל המעברים לעזה בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. חבר במשלחת חמאס לקהיר מסר לעיתון כי ארגונו דחה את ההצעה. "דחינו את הכוונה לקשור בין עסקת שליט לבין פתיחת המעברים. אלו שני נושאים שונים", אמר.

חבר המשלחת אמר עוד לעיתון כי עסקת חילופי השבויים אינה נמצאת כעת בראש סדר העדיפויות של הארגון. "יש כרגע נושאים אחרים שעומדים בראש סדר העדיפויות שלנו", הוסיף. לדבריו, ארגונו הביע גמישות בשאלת הרגיעה בכך שהסכים לרגיעה בת שנה וחצי בתמורה לפתיחת המעברים.

בסוגיית מעבר רפיח אמר חבר המשלחת: "אמרנו למצרים שאנחנו מסכימים להציב משקיפים בינלאומיים במעבר בתנאי שחלק מהם יהיו טורקים". הוא הוסיף כי בניגוד לעמדתה של מצרים, הגורסת שילוב בין הסוגיות השונות, ארגונו מעדיף לפתור קודם את סוגיית המעברים והרגיעה. "לאחר מכן נדון בפיוס הפנים-פלסטיני ולאחר מכן בעסקת חילופי השבויים", הבהיר.

במקביל, דובר חמאס ברצועה וחבר המשלחת לקהיר, איימן טהא, אמר לעיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם" כי המשלחת נפגשה עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ודנה עימו בשתי הצעות ישראליות: הראשונה, רגיעה לתקופה של שנה וחצי ופתיחה חלקית של המעברים לעזה. השנייה, גיבוש עסקה לשחרור אסירים. לדבריו, ישראל הציעה לפתוח את המעברים ולשחרר אלף אסירים על פי קביעתה, בתמורה לשחרור שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully