וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: גיבוי חיילי צה"ל לא ימנע העמדתם לדין

26.1.2009 / 3:10

לדברי שר החוץ הפלסטיני, למרות החלטת ישראל לגבות החיילים שלחמו בעזה, אין חסינות מהעמדה לדין בגין פשעי מלחמה. שר החוץ המצרי: על אירופה לאלץ ישראל לפתוח המעברים

הגיבוי המשפטי שישראל מתכוונת לתת לקציני הצבא שהיו מעורבים בלחימה בעזה לא ימנע העמדתם לדין בגין פשעי מלחמה בבתי דין בינלאומים. כך טען היום (שני) שר החוץ הפלסטיני ריאד מליכי, בתום פגישה בבריסל עם בכירים באיחוד האירופי, מצרים, טורקיה וירדן.

"אין חסינות נגד פעולות משפטיות מסוג כזה", אמר מליכי. הוא רמז, כי בעתיד הקרוב יש לצפות כי ינקטו צעדים משפטיים בנושא, אך לא פירט באילו צעדים מדובר.

הממשלה אישרה אתמול את הצעת שר הביטחון אהוד ברק להעניק לחיילי ולמפקדי צה"ל הגנה משפטית במקרה שייתבעו בחו"ל בגין עבירות שביצעו לכאורה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בישיבת הממשלה , כי "מדינת ישראל תיתן גיבוי מוחלט לכל מי שפעל בשמה".

לחץ על ישראל

בתוך כך, מצרים קוראת לאיחוד האירופי לסייע בשיקום רצועת עזה ולהפעיל לחץ על ישראל לפתיחה מהירה של המעברים. שר החוץ המצרי אחמד אבו-רייט אמר את הדברים בתום הפגישה בבריסל, והציע לערוך בחודש פברואר ועידת גיוס כספים לשיקום רצועת עזה.

לדבריו, לאחר הערכת הנזקים וגיוס הכספים צריכה לקום ממשלת אחדות פלסטינית, שתוכל להתמודד באופן המיטבי עם הטיפול בכספים. "אני מבקש מהאיחוד האירופי לעשות דברים מאוד מהר, לעזור לפלסטינים לצאת מהמשבר הנוכחי", אמר אבו-רייט. "עלינו לאלץ את הישראלים לקיים משא ומתן, ועלינו לומר להם לפתוח את המעברים ולתת לפלסטינים סיכוי לחיות באופן נורמלי", הוסיף.

אבו-רייט אמר עוד כי הוא צופה ששיקום רצועת עזה ייקח זמן. "שיקום אינו דבר שקורה בתוך לילה. זה משהו שלוקח זמן", אמר, "ברגע שהסכמנו על קיום ועידה ועל הסכומים שיגוייסו, אני עלינו לצפות להקמתה של ממשלת פיוס לאומי, ממשלה פלסטינית שתוכל לעשות שימוש בכספים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully