וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תסייע לבני מיעוטים להשתלב במשרדיה

עדי שמחוביץ

26.1.2009 / 0:06

הממשלה אימצה את הצעתם של רה"מ ושר המשפטים לקידום הסיוע לאוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית להשתלב בשירות המדינה

הממשלה אימצה היום (ראשון) הצעה בעניין ייצוג הולם של בני מיעוטים בקרב עובדי המדינה. ההצעה, שהוגשה על יד ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר המשפטים דניאל פרידמן, נועדה לסייע לאוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית להשתלב בשירות המדינה.

על פי נתונים של שירות המדינה,שיעור בני אוכלוסייה זו מתוך כלל עובדי המדינה עומד על 6% בלבד בעוד ששיעורם בכלל האוכלוסייה עומד על 20%. בהחלטת ממשלה מלפני כשנה בנושא נקבע יעד לפיו עד סוף שנת 2012, אחוז עובדי המדינה שהם בני מיעוטים יגיע ל- 10% לפחות.

צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד המשפטים משה שילה, שהוקם לקידום הנושא ולבדיקת אפשרויות קידום ייצוגם של בני מיעוטים בשירות המדינה הציע, בין היתר, להגדיל את מספר המשרות המיועדות לבני מיעוטים בכ-20 תקנים לפחות, להעלות השתתפות בשכר הדירה של עובדים מקרב האוכלוסייה הערבית על מנת לעודד קליטתם במשרדי הממשלה הרחוקים מריכוזי האוכלוסין שלהם ולהגביר את המודעות לגבי משרות פנויות בקרב האוכלוסייה הזו. כמו כן, הוצע להעניק תמריצים למשרדי ממשלה המייעדים משרות לבני מיעוטים. עוד סוכם בישיבת הממשלה כי הממשלה תתכנס שוב ותדון בהטלת סנקציות על גופים ממשלתיים שלא יפעלו בהתאם להחלטה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully