וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הטרור, לא נגד המיעוט

אביגדור ליברמן

26.1.2009 / 9:18

ישראל ביתנו לא פעלה לפסילת בל"ד מפני שהיא מייצגת מיעוט, אלא בגלל תמיכתה בטרור וייצוגו בכנסת ישראל. ליברמן במאמר אורח

בחודש אפריל 2003 קיבל בית משפט את פסק הדין הבא:
"לאור הראיות והעובדות שהוצגו בפנינו אנו מחליטים כדלהלן: ראשית, אנו מצהירים על אי חוקיותה של מפלגת 'בטאסונה'. שנית, אנו מכריזים על פירוקה של המפלגה האמורה. שלישית, אנו מורים על ביטול המפלגה ברשם המפלגות כמפלגה רשומה. רביעית, מפלגת 'בטאסונה' חייבת להפסיק לאלתר כל פעילות מפלגתית או אחרת. חמישית, כל הרכוש השייך למפלגה יוחרם".

פסק הדין הזה לא ניתן במדינה מוסלמית. הוא אפילו לא קרה במדינה באמריקה הלטינית. פסק דין זה יצא לאור במדינה השוכנת בליבה של אירופה. מדינה המונהגת כיום בידי קואליציית שמאל מובהקת: ספרד.

כאשר הגיש הפרלמנט הספרדי לבית המשפט את העתירה להוציא אל מחוץ לחוק את מפלגת "בטאסונה" בטענה שמנהיגיה תומכים בטרור, בית המשפט לא היסס. שלא כמו אצלנו, במדריד לא מקלים ראש בתמיכה בארגון טרור. וזהו סיפור המעשה.

באוגוסט 2002 עברה בפרלמנט הספרדי הצעת ממשלה המורה על פתיחה בהליכים משפטיים להוצאת "באטסונה" אל מחוץ לחוק מאחר שלא גינתה את פיגועי הטרור שביצע ארגון הטרור אט"א. עוד באותו היום הוציא בית המשפט צו המורה על השעיית פעילות המפלגה. כמה חודשים מאוחר יותר הוכרזה המפלגה כבלתי חוקית.

על אף שספרד לא נאבקת בטרור אינטנסיבי כמו ישראל, העלילה לא הסתיימה בזה. באוקטובר 2007 עצרה המשטרה את ההנהגה הפוליטית של המפלגה באשמת הצהרת דברי "שבח הטרור", ובספטמבר 2008 החליט בית המשפט להוציא אל מחוץ לחוק עוד שתי מפלגות באסקיות, המפלגה "הקומוניסטית הבאסקית" והמפלגה "הלאומית הבאסקית", בטענה שהן למעשה חזית של "באטסונה" ואט"א.

ואם לא די בזה, לפני כמה ימים, הגישה משטרת ספרד בקשה להוציא אל מחוץ לחוק שתי מפלגות באסקיות נוספות בגין שיתוף פעולה עם "באטסונה" ותמיכה באט"א.

בספרד מבינים, בירושלים לא

בשנת 2003 איפשר ביהמ"ש העליון לבל"ד להתמודד בבחירות בנימוק שלא הוצגו בפניו ראיות חד משמעיות שיתמכו בטענה כי בל"ד שוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ואף תומכת במאבק מזוין כנגדה.

אלא שמאז עברו הרבה חברי כנסת את הגבול: מייסד בל"ד ואביה הרוחני גם היום, עזמי בשארה, ברח מהארץ לאחר שנחשף כי טיווח את ירי החיזבאללה לעבר צפון הארץ במלחמת לבנון השנייה. יורשו, ח"כ ג'מאל זחאלקה, משבח את רב המרצחים ג'ורג' חבש, ומצהיר בגלוי כי "לנו בבל"ד יש עמדה היסטורית נגד האופי ונגד ההגדרה המהותית של המדינה כיהודית ...".

בפברואר 2002 אמרה הפרופ' רות גביזון: "... אני לא מצפה מאף ערבי שיהיה ציוני ויאהב את זה שזאת מדינה יהודית. אני מבינה גם מנהיג ערבי שהיה רוצה לא לתת לגיטימיות לכל המפעל הזה. אבל אז הוא אינו יכול לשבת בכנסת... זו כנסת של המדינה היהודית". בהחלטתם התירו שופטי בית המשפט העליון לח"כים הערבים להמשיך ולחתור תחת יסודות המדינה היהודית, וכל זאת מעל בימת הכנסת ובמימונה.

יש שופטים בירושלים, אבל נראה שהם לא מיטיבים להבין את מה שמבינים עמיתיהם בספרד. לטובתם, נחזור על מה שאמר נשיאם הקודם, אהרון ברק: "דמוקרטיה לא צריכה להרוג את עצמה על-מנת להוכיח את חיותה".

חשוב לציין, שכאשר לא מצליחים להתמודד עם העובדות והטיעונים הלוגיים, הדרך המקובלת היא להטיח האשמות שווא שמדובר באפליה על רקע גזעי ושמדינת ישראל תהפוך בדרך זו למדינת אפרטהייד. "ישראל ביתנו" פעלה לפסילתה של תנועת בל"ד לא בגלל שהיא מייצגת את המיעוט במדינת ישראל אלא בגלל תמיכתה בטרור וייצוגו בכנסת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully