וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד המשטרה: זו חקירה לפני בחירות

פנחס וולף ונתיב נחמני

26.1.2009 / 0:30

יו”ר ישראל ביתנו תקף את ה”ממסד” בעקבות מעצר מקורביו בחשד למעורבות בפרשה בה הוא חשוד בהלבנת הון. ”רואים בי איווט האיום”

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1)

"חלק מהממסד עדיין רואה בי איווט האיום", כך אמר אתמול(ראשון) יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בכנס בחירות בנצרת עילית בתגובה על מעצר מקורביו הבוקר. "אני שמח שהמסורת ממשיכה – חקירה בכל מערכת בחירות", המשיך ליברמן. "עד עכשיו הפריע לי שהיה שוני בין מערכת הבחירות הנוכחית למערכות הבחירות הקודמות, שכל פעם שעלינו פתחו בחקירה. אני שמח, משום שאם כך נראים הדברים אנחנו בדרך הנכונה".

ליברמן התייחס גם לביקורת שמתחה נגד מפלגתו על גזענות נגד ערביי ישראל ואמר כי, "הקו המפריד בינינו זה לא ערבים ויהודים, אלא בין מי שתומך בטרור ומתנגדי הטרור".

הבוקר עוכבו לחקירה בתו של ליברמן, מיכל ליברמן-גלון, ועורך דינו יואב מני, ונלקחו לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (להב 433). השניים עוכבו עם עוד חמישה אנשים נוספים במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של ליברמן. השבעה נחקרו בחשד למעורבות בפרשת שוחד, מרמה והלבנת הון בה חשוד ח"כ ליברמן.

נציג המשטרה טען הערב בדיון על הארכת מעצרם של שלושה מהמעורבים בפרשת ליברמן כי "מלבד ח"כ ליברמן, עורך דינו יואב מני הוא העבריין העיקרי בפרשה". במהלך הדיון העלה עורך הדין מיכה פטמן המייצג את ראש המטה האסטרטגי של המפלגה שרון שלום, את נושא הבחירות הקרבות. עו"ד פטמן אמר כי "אנחנו חופרים היום תחת יסודות הדמוקרטיה. איך אפשר להשבית מטה בחירות של מפלגה שבועיים לפני ההליכה לקלפי?"

בתום הדיון בבית המשפט הוארך מעצרו של עו"ד יואב מני בחמישה ימים ואילו מעצרם של שרון שלום ואנדי בויאנג'יר הוארך בארבעה ימים. בבקשה להארכת מעצרו של עו"ד מני נכתב כי "יואב מני הוא המבצע העיקרי והוגה השיטה הרציפה והפלילית המיוחסת לחשודים".

מיכל ליברמן ששוחררה מוקדם יותר בערבות, נחקרה בפעם האחרונה תחת אזהרה בחודש ינואר לפני שנה בחשד שתיווכה במתן שוחד לאביה. במסגרת החקירה, ערכו החוקרים חיפושים בבתיהם של החשודים במטרה למצוא מסמכים הקושרים אותם לחקירה המתנהלת נגד ליברמן האב בחשד לעבירות הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

הפרשה החלה ב-2006

תחילת החקירה באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. על פי החשד עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים. "התמונה המצטיירת היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב שופט בית המשפט המחוזי שמואל ברוך בהחלטתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully