וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "רק אני יכולה להקים ממשלת אחדות"

פנחס וולף

25.1.2009 / 19:25

יו"ר קדימה אמרה כי רק היא יכולה להקים ממשלה בה יהיו חברים נתניהו וברק. "רק מפלגת מרכז תוכל לקדם את הנושאים המדיניים והביטחוניים ביחד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני התייחסה הערב (ראשון) לראשונה לאפשרות שלאחר הבחירות תוקם ממשלת אחדות. לבני אמרה בכנס תלמידי י"ב של תנועת הצופים בירושלים כי "אני מאמינה שאחרי הבחירות, אני היחידה שיכולה להציע ממשלת אחדות שכוללת את נתניהו ואת ברק משני צידי, משום שאנחנו נמצאים במרכז".

לבני הוסיפה כי "מפלגת מרכז זה לא ואקום, זה לא איזה חלל בין ימין לשמאל, המשמעות של מרכז זה קידום המטרות והאינטרסים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וקידום המהלכים המדיניים והביטחוניים ביחד. אנחנו צריכים לקדם את השלום עם הגורמים המתונים ואז אנחנו יכולים להכות בחמאס ולגייס את העולם למנוע מאירן להיות גרעינית".

בנוגע לתהליך השלום אמרה לבני כי "מכעיס אותי שמנסים לומר שצריך לבחור בין ביטחון לשלום ושאם אתה דואג לביטחון, אתה מוכרח לוותר על השלום. המחויבות שלי להיאבק לביטחון ישראל צריכה להיות מחויבות של כל אחד".

בעניין תוכנית הגרעין האירנית הוסיפה לבני כי "יש איומים מבחוץ ויש את אירן שיש לגביה הבנה שהיא לא בעיה רק של מדינת ישראל, כי כל מדינה באזור שרואה את אירן עובדת עם גורמים קיצונים אצלה בבית, חוששת לא פחות מישראל. העולם החופשי מבין שהוא לא יכול להרשות לעצמו אירן גרעינית, משום שהוא מבין את מהות האיום".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדברי לבני כי "דבריה של לבני שרק היא יכולה להרכיב את ממשלת האחדות הם תלושים מהמציאות, במיוחד נוכח העובדה שהיא כבר כשלה בהרכבת ממשלה כאשר כל התנאים היו לטובתה. ייתכן שלבני כבר מגששת את דרכה לקואליציה עם הליכוד ולכן היא משמיעה דבר רהב שאינם עולים בקנה אחד עם יכולותיה".

הליכוד מסר בתגובה כי "דבריה של לבני מגוחכים, לבני וקדימה עומדים להפסיד בבחירות בעוד 16 ימים. נתניהו והליכוד הם שירכיבו את הממשלה הבאה שתהיה ממשלת אחדות רחבה בדרך שונה ואחרת מממשלת קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully