וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעבר רפיח פונה מחשש לתקיפה של חיה"א"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2009 / 20:25

גורמי ביטחון מצרים מסרו כי המעבר פונה בפתאומית בעקבות דיווחים על תקיפה בצדו הפלסטיני. מוקדם יותר נפצע פלסטיני מאש צה"ל

הרשויות במצרים פינו הערב (ראשון) את מעבר רפיח בעקבות דיווחים על תקיפה אפשרית של חיל האוויר הישראלי בצד הפלסטיני של הגבול. כך מסרו גורמי ביטחון מצרים. גורמי הביטחון ועדי ראייה שביקשו להישאר בעילום שם, אמרו כי מצרים ביצעה פינוי פתאומי ומהיר של איזור המעבר, והעבירו אנשי צוות ואמבולנסים הנמצאים בסביבה השערים שמובילים למעבר.

מוקדם יותר היום דיווחו מקורות רפואיים פלסטינים כי פלסטיני בן 55 נפצע הערב באורח בינוני, לאחר שנורה על ידי כוחות צה"ל סמוך לגדר הגבול בכפר חזאעה שליד חאן יונס בדרום רצועת עזה. המקורות מסרו עוד כי כוחות צה"ל ירו לעבר בתים בשכונת א-נג'אר בכפר וכי הפלסטיני, סובחי קדיח, נורה בגבו. הוא הועבר לבית החולים "נאסר" להמשך טיפול. מדובר צה"ל נמסר כי הם בודקים את הדיווח. בתוך כך, בצהרים טסו מספר מטוסים של חיל האוויר מעל רצועת עזה וגרמו לבהלה אדירה בקרב תושבי הרצועה. רבים מבתי הספר נסגרו, כמו גם מוסדות ציבוריים, ואנשים נמלטו לבתיהם מחשש שישראל מחדשת את הפצצותיה ברצועה.

מקורות פלסטינים דיווחו כי מאז ההכרזה על הפסקת אש בין חמאס לישראל ברצועת עזה, ירו כוחות צה"ל לעבר בתים ושדות של פלסטינים ממזרח לחאן יונס. לפני ימים ספורים נהרג חקלאי תושב חזאעה מאהר אבו רג'ילה מאש חיילי צה"ל, בעת שביקר בשדה החקלאי שלו. ביום חמישי שעבר נפצעו חמישה פלסטינים בעיר עזה מירי של חיל הים לעבר אזור א-סודאניה שבצפון מערב העיר.לפי הדיווח, הם נפגעו בעת ששהו באזור החוף.

אתמול נורתה פצצת מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה, אולם היא התפוצצה בשטחי רצועת עזה, מול המועצה האזורית אשכול. אזעקת "צבע אדום" הופעלה במספר מיישובי המועצים הסמוכים לגדר. בתחילת השבוע שעבר נפתחה אש לעבר חיילי צה"ל סמוך לגדר המערכת דרומית לכיסופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully