וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים מההוטו: פגענו בצבא קונגו ורואנדה

25.1.2009 / 19:51

המורדים הגיעו לקונגו, לאחר שנרדפו ע"י צבא רואנדה. קונגו אפשרה לחיילים רואנדים להיכנס לשטחה, לאחר שנים של יריבות בין המדינות

מורדים קונגולזים משבט ההוטו אמרו היום (ראשון) כי נלחמו לראשונה עם כוח מצבאות רואנדה וקונגו, שהוקם כדי להילחם בהם. אזרחים רבים הביעו חשש שיקלעו לקו האש. צבא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הודיע אמש כי הכוח המשותף הרג תשעה מורדים, במהלך יומיים של לחימה במחוז קיבו. עד כה לא הצליח כוח שמירת השלום של האו"ם לאמת את הודעת הצבא. שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד אמר כי על כל הפעולות הצבאיות להיות מתואמות עם כוח שמירת השלום של האו"ם.

מנהיג המורדים אדמונד נגרמבה אמר כי המורדים פצעו מספר לא ידוע של חיילים קונגולזים ורואנדים במארב. המורדים הרואנדים מואשמים בהרג אזרחים, בעיקר משבט הטוטסי, גיוס ילדים בכוח לכוחותיהם ואונס נשים, במהלך 14 שנות שהותם בקונגו. למעלה מ-600 כפריים בקונגו כבר נרצחו על ידי המורדים מרואנדה, שנמלטים מצבא רואנדה. חלקם גם אחראים לרצח של 800 אלף מבני שבט הטוטסי, במהלך רצח העם שבוצע בשנת 1994, שהחל מעגל דמים שנמשך עד היום.

רואנדה פלשה כבר פעמיים לשכנתה קונגו, הגדולה ממנה בהרבה, בניסיון להילחם במורדים, פלישות שהולידו מלחמה בין השנים 1998 ל-2003, שהציתה אסון הומניטרי, שעל פי ההערכות גרם למותם של 5.4 מיליון בני אדם.

החלטת נשיא קונגו ג'וזף קבילה לאפשר לצבא רואנדה לרדוף אחר המורדים בשטח ארצו הוסברה על ידי ממשלתו כצעד שנועד להביא יציבות לאזור. בתמורה, עצרו הרשויות ברואנדה את מנהיג המורדים הקונגולזים משבט הטוטסי, לאורן נקונדה, שנתמך במשך שנים על ידי רואנדה. כעת ממתינים בקונגו להסגרתו כדי להעמידו לדין באשמת פשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully