וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם האמריקאים הבינו שטלנסקי לא אמין"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

25.1.2009 / 17:32

יועץ התקשורת של אולמרט המעיט בחשיבות החסינות שניתנה לעד המפתח בפרשת מעטפות הכסף. לפי הודעת משרד המשפטים האמריקאי, טלנסקי יקבל חסינות חלקית על עדותו

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה אהוד אולמרט, התייחס הערב (ראשון) להודעת רשויות החוק האמריקאיות שמתכוונות להעניק חסינות חלקית לאיש העסקים משה טלנסקי. לדברי דן, "גם האמריקאים הבינו כעת את מה שכבר הוכחנו בחקירה הנגדית לגבי חוסר מהימנותו של טלנסקי והבעייתיות של גרסאותיו הרבות והמשונות ולכן בחרו האמריקאים שלא להעניק לטלנסקי חסינות ולא חצי חסינות".

פרקליטיו של טלנסקי, עורכי הדין ז'אק חן ויהושע רזניק, קיבלו היום ממשרד המשפטים הודעה, לפיה רשויות המשפט בארצות הברית מתכוונות להעניק לאיש העסקים חסינות חלקית. טלנסקי משמש כעד מרכזי בפרשת "מעטפות הכסף" בה חשוד ראש הממשלה אהוד אולמרט.

משרד המשפטים בארצות הברית שלח לפרקליטות את המכתב הנוגע לנושא לפני כשבועיים. בהודעת משרד המשפטים האמריקאי נכתב כי "התובע הכללי של ארצות הברית מוכן להציע למשה טלנסקי הסכם לפיו עדותו העתידית בבית משפט ישראלי, לא תשמש כראיה נגדו באופן ישיר. עם זאת, העדות תוכל לשמש כפתח לחקירות נוספות על ידי הרשויות האמריקאיות".

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מסר בתגובה להודעת רשויות החוק כי "גם האמריקאים הבינו כעת את מה שכבר הוכחנו בחקירה הנגדית לגבי חוסר מהימנותו של טלנסקי והבעייתיות של גרסאותיו הרבות והמשונות ולכן בחרו האמריקאים שלא להעניק לטלנסקי חסינות ולא חצי חסינות".

טלנסקי התחייב מצדו בפני הפרקליטות להגיע להמשך מתן עדותו בישראל, אך הוא לא עשה כן מחשש שעדותו תפליל אותו בחקירה המתנהלת נגדו בארצות הברית. לפני כארבעה חודשים המליצה המשטרה לפרקליטות המדינה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אולמרט בפרשת "מעטפות הכסף". המשטרה המליצה בתיק זה כי כתב האישום יכלול עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור.

בפרקליטות המדינה החליטו לגבות מטלנסקי עדות מוקדמת בבית המשפט המחוזי בירושלים, מפני שעלה החשש כי טלנסקי יבחר לעזוב את ישראל בטרם השלמת החקירה בעניין. פרקליטיו של ראש הממשלה פנו לבית המשפט כדי לערער על החלטה זו, אך בחודש מאי בשנה שעברה נגבה מטלנסקי חלקה הראשון של עדותו. טלנסקי תיאר בעדותו זו מספר מקרים שבהם הוא העביר כסף מזומן לאולמרט בזמן שהותו של ראש הממשלה בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully