וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי התנחלויות דוחה שבת?

יהושע בריינר

25.1.2009 / 13:40

מתנחלים שפונו בשישי האחרון ממאחז שבות עמי, זועמים על כך שהפינוי נערך בערב שבת. הרב הראשי של צה"ל: "אירוע חמור שייבדק"

כוחות של צבא ומג"ב הגיעו בליל שישי האחרון לפנות את מאחז שבות עמי הסמוך לקדומים. המתנחלים שפונו זעמו על כך שהפינוי נעשה בערב שבת. לטענות הקשות על עצם הפינוי בשבת הצטרף גם הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי, שבשיחה עם אחד מאנשי שבות עמי אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד שייבדק". מצה"ל טרם נמסרה תגובה בנושא.

סמוך לשעה שבע בערב הגיע כוח של צה"ל, מלווה בשוטרי משמר הגבול אל המאחז, שם שהו כעשרה אנשים שעשו במקום את השבת. במהלך הפינוי, שעבר ללא אלימות מצד המתנחלים, הציגו לטענת השוהים במקום צו פינוי, אלא שזה יועד לאותו היום בשמונה בבוקר. עם הגעתם למקום החרימו החיילים ספר תורה שהיה במקום, ציוד אישי וכן מספר תפילין שהיו שייכים למתנחלים. ספר התורה הוחזר רק למחרת ליישוב הסמוך קדומים, אולם יתר הציוד טרם הוחזר.

"מכל הימים לפנות את המקום, למה בחרו בצה"ל לבוא דווקא בערב שישי?", אומר בתמיהה ישי גלעד, ממקימי המאחז, "לבוא דווקא ביום הקדוש ולהחרים ספר תורה, זה אירוע ששווה לחלל שבת עבורו? אין כאן שום צורך מבצעי, מה גם שיכלו להגיע למקום בבוקר. בדרך כלל הצבא מגיע לפנות דווקא לקראת כניסת השבת, אבל עכשיו זה כבר עבר את הגבול". המאחז בשבות עמי כבר פונה עשרות פעמים בעבר, אולם בכל פעם שבו המתנחלים למקום שעות ספורות לאחר מכן. עיקר המאחז מתבסס על בית ערבי קדום שננטש במהלך מלחמת ששת הימים, על ידי קצין ירדני שהתגורר במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully