וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעזה: עוד "ניצחון" כזה ואבדנו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2009 / 14:16

תושב צפון הרצועה סיפר לוואלה! חדשות כי בעזה חוזרים אט אט לשגרה ולא מאמינים כשמשעל או הניה מתגאים ב"ניצחון האדיר"

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר שחמאס השיג ניצחון אדיר נגד ישראל, אולם תושבי הרצועה לא מאמינים. ברחבי רצועת עזה נפוצו בדיחות רבות על "הניצחון" שבו מתגאים משעל, ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, ושאר בכירי חמאס. "עוד ניצחון כזה ועזה איננה", אומרים בעזה, ספק-בצחוק ספק-בבכי.

תושב צפון רצועת עזה סיפר לוואלה! חדשות כי הבדיחות הרבות על בכירי חמאס משקפות את חזרתם של אזרחי הרצועה לשגרה. "האנשים חזרו לעבודה אחרי חודש, החנויות נפתחו, העסקים חזרו לפעול, ואפשר לומר שחזרנו לשגרה. אנשים מתרגלים לשגרה מהר מאוד", אמר. "לצד זאת, יש עשרות אלפי אנשים שבתיהם נהרסו וחייהם לא חזרו לשגרה".

בעזה חיכו לצה"ל

לטענתו, אחוז עצום מבין תושבי עזה זועמים על חמאס. "רבים - ואני אחד מתוכם - רק המתינו שצה"ל ייכנס לרצועה כדי שיפיל את שלטון חמאס", אמר. "יש תחושה שדבר לא השתנה ושהמלחמה לא שינתה דבר במישור הזה. התושבים כועסים מאד על ישראל, אבל גם על חמאס משום שהם ציפו שממשלה ששולטת בעזה תדאג לשלום אזרחיה ותספק להם את כל מה שהם צריכים. כשחמאס אינו מקובל בכל העולם וכולם נגדו, הציבור העזתי מושפע מכך".

כעת כולם בעזה מנסים להתאושש מהמהלומה הקשה שהם חטפו ומתמלאים בתקווה מחדש. "כולנו ממתינים לטוב", הסביר. "הציפייה היא בעיקר ממצרים, יותר מאשר כל המדינות. ישראל הרי לא תפתח בפנינו את השערים כמו פעם אז אין לנו ברירה מלבד מצרים. אם יש לה את הרצון, היא יכולה לעשות הכל". באשר למצב הפנים-פלסטיני הוא הביע תקווה שחמאס ופתח יגבשו הסכמה ויקימו ממשלת אחדות לאומית "שתפתור אולי את הבעיות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully