וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ה"ניו דיל" החדשה של אובמה

טלי גולדשטין

25.1.2009 / 12:51

בנאום הראשון שלו לאומה כנשיא מכהן, התמקד אובמה במשבר הכלכלי והפתרונות בהם הוא תומך. "האומה עומדת בפני אסון חסר תקדים"

נשיא ארצות הברית נשא אתמול (שבת) את הנאום לאומה הראשון שלו כשהנושא המרכזי – הכלכלה. אובמה פירט את תוכניתו הכלכלית שמטרתה לרפא את הכלכלה האמריקאית, ליצור מיליוני משרות ולהפוך את התשתיות במדינה לירוקות.

אובמה שוב נעזר ברוחות מן העבר על מנת להעביר את המסר. תוכניתו החדשה, המזכירה עד מאד את ה"ניו דיל" שגיבש הנשיא פרנקלין רוזוולט בשנות ה-30 כדי לחלץ את ארה"ב מהשפל הכלכלי הגדול, הפציר אובמה בעם שיעניק לו את תמיכתו בתוכנית, ששווייה למשלם המסים נאמד ב-800 מיליארד דולר.

בנאום האינטרנטי, אמר אובמה לעם האמריקאי כי האומה עומדת בפני אסון בהיקף חסר תקדים. לדבריו, ההפסד הכולל במשק כתוצאה מהמשבר עלול להסתכם בטריליון דולר. "אנחנו יכולים לאבד דור שלם מלא בפוטנציאל על רקע העובדה שיותר ויותר צעירים נאלצים לוותר על חינוך גבוה או על ההזדמנות לקבל הכשרה במקצועות העתיד", אמר. "אם לא נפעל במהירות ובאומץ לב, מצב קשה יהפוך לחמור בהרבה", הוסיף.

"החייאת הכלכלה לא תהיה מהירה או קלה"

אובמה נכנס לתפקידו עם 11 מיליון מובטלים. העדיפות הראשונה במעלה שלו היא יצירת משרות. נשיא ארה"ב החדש רוצה להוציא לפועל את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות המדינה מאז הורה הנשיא אייזנהואר על בניית מערכת הכבישים הבינעירוניים המהירים בשנות ה-50. הוא הציע תוכנית לבניית כבישים וגשרים ברחבי המדינה, שיפוץ מחדש של בניינים ציבוריים ובתי ספר, הפיכתם לירוקים יותר ולשפר את תשתיות החשמל. הצעות אחרות כוללות הענקת הטבות מס לבעלי עסק כדי לעודד יצירת משרות חדשות, קיצוץ מס בסך 95% בעבור הפועלים האמריקאים והרחבה של מענקי האבטלה.

המדינה תממן חלק מהפרויקטים לתשתיות, ביטוח רפואי יינתן ל-8.5 מיליון אמריקאים וארבעה מיליון סטודנטים יקבלו מענקים. כמו כן, אובמה רוצה ליצור בסך הכול 4 מיליון משרות חדשות במשק. "מיליוני אמריקאים מנסים למצוא עבודה ברחבי המדינה. יש עוד הרבה עבודה לעשות", אמר אובמה בנאום.

אובמה הזהיר את העם האמריקאי כי החייאת הכלכלה לא תהיה מהירה או קלה. "אף מדיניות או תוכנית לא תפתור את האתגרים העומדים בפנינו. המשבר לא יחלוף במהירות", אמר. אובמה פרסם את התוכנית הכלכלית שלו באתר האינטרנט החדש של הבית הלבן, שיחד עם נאומיו לאומה על גבי יו-טיוב, מהווים אסטרטגיה תקשורתית חדשה, בעזרתה מנסה אובמה לפנות ישירות לעם האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully