וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בממשלה: גיבוי משפטי לחיילי צה"ל

25.1.2009 / 11:58

לפי ההצעה שאושרה, תוענק הגנה משפטית לחיילי וקציני צה"ל שהשתתפו במבצע "עופרת יצוקה", במקרה שייתבעו בחו"ל. רה"מ: "ישראל תיתן גיבוי מוחלט לכל מי שפעל בשמה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעתו של שר הביטחון אהוד ברק להעניק לחיילי ולמפקדי צה"ל הגנה משפטית במקרה שייתבעו בחו"ל בגין עבירות שביצעו לכאורה במסגרת התפקיד שמילאו במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בישיבת הממשלה הבוקר, כי "מדינת ישראל תיתן גיבוי מוחלט לכל מי שפעל בשמה". גם ברק התייחס לפני ישיבת הממשלה לנושא ואמר, כי "הממשלה תקבל החלטה שמבטיחה שלאחר ששלחנו את חיילי צה"ל למבצע עופרת יצוקה החיילים יקבלו גיבוי לכל האשמות מבחוץ והלקאות עצמיות מבפנים". ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בישיבת הממשלה הבוקר, כי מדינת ישראל תיתן גיבוי מוחלט לכל מי שפעל בשמה

החלטת הממשלה מהיום למעשה קוראת ליישום החלטה קודמת שקיבלה הממשלה בנושא, עוד בספטמבר 2005. מקורבי שרת החוץ ציפי לבני הדגישו כי אז, בעת כהונתה כשרת המשפטים, הייתה זו היא שיזמה ההחלטה האמורה, לפיה יוענק גיבוי כלכלי ומשפטי מלא לקצינים ולחיילים גם לאחר שיחרורם.

בשבוע שעבר מינה ראש הממשלה אהוד אולמרט את שר המשפטים דניאל פרידמן לעמוד בראש צוות בין-משרדי שירכז את הטיפול בתביעות שיוגשו נגד ישראל בעקבות פגיעה באוכלוסיה האזרחית במהלך הלחימה ברצועת עזה. הצוות יורכב מנציגים ממשרד ראש הממשלה ומשרדי החוץ, הביטחון והמשפטים. כמו כן, ייכללו בו מומחים למשפט בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully