וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מנסה להפוך את התוקף למותקף"

פנחס וולף

25.1.2009 / 10:23

רה”מ התייחס בישיבת הממשלה לאפשרות שקציני צה”ל יועמדו לדין: ”ארגוני הטרור מנצלים את המשפט הבינ”ל כדי לבוא חשבון עם ישראל”

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "שבוע חלף מאז שנצרנו את האש. סיירתי בשדרות ביום חמישי, וגיליתי מקום חדש עם אווירה חדשה. אנו תקווה שהשקט המבורך שאפיין את שדרות ביום חמישי האחרון יאפיין את תושבי הערים בטווח הירי של החודש האחרון".

אולמרט התייחס בדבריו לאפשרות שקציני צה"ל יועמדו לדין בבית המשפט הבינלאומי על פשעי מלחמה: "ישראל יצאה למבצע כמוצא אחרון לאחר שניסינו את כל האמצעים האחרים להפסקת ירי הרקטות. ארגוני הטרור חשבו שישראל תלמד להבליג, עכשיו הם מנסים לבוא חשבון עם המדינה, ואחת הזירות העיקריות היא המשפט הבינלאומי. באמצעות לוליינות מוסרית הם מנסים להפוך את התוקף למותקף, ואת המותקף לתוקף".

לדבריו, "במשך שמונה שנים תושבי הדרום היו יעד לירי בלתי פוסק שנועד לפגוע באזרחים ובילדים, ולא בחיילים ובמתקנים צבאיים. עתה, כאשר נפגעו גם אזרחים הם מנסים להפוך את מה שארע ולהדביק לחיילים ולמפקדים את האחריות למצב. ישראל עשתה כל שניתן כדי למנוע פגיעה באזרחים. נוכחתי לדעת במהלך ימי הלחימה, ושר הביטחון והרמטכ"ל יכולים להעיד על כך, בכמה מקרים חיילים צה"ל נמנעו מלבצע פעולות כדי שאזרחים חפים מפשע לא ייפגעו, גם כאשר אנשי הטרור היו במכוון בתוך אוכולוסייה אזרחית, וזו הייתה מדיניות חמאס וארגוני הטרור כל השנים. מדינת ישראל תיתן גיבוי מוחלט לכל מי שפעל בשמה. שר המשפטים דניאל פרידמן יגבש מענה לשאלות אפשריות שמתייחסות לפעולות צה"ל. מדינת ישראל תגן עליהם כמו שהם הגנו עלינו".

בנוגע לדו"ח העוני שהתפרסם הבוקר אמר אולמרט, כי "הדו"ח מצביע על ירידה במספר העניים, גם במספרים יחסיים וגם במספרים מוחלטים. לאחר שנים שבהן מדי שנה קיבלנו דו"חות שמצביעים על עלייה, בשנתיים האחרונות קיבלנו נתונים של ירידה במספר העניים כתוצאה ממדיניות הממשלה. אולם המספרים עדיין גדולים ויש הרבה מה לעשות".

"ישראל מקיימת את כללי הדין הבינ"ל"

שר המשפטים דניאל פרידמן אמר לפני כניסתו לישיבה, כי "ישראל מקיימת את כללי המשפט הבינלאומי ואין יסוד לטענות נגדה. קיימת אפשרות שינסו להציג תמונה מעוות, או לעוות את המשפט הבינלאומי. יש לנו כלים להתמודד עם זה ונפתח כלים נוספים. אם מדברים על פשעי מלחמה, אירן שותפה ראשית לפשעים. כאשר היא מספקת כלי נשק בידיעה שהם יופנו נגד אוכלוסיה אזרחית".

שר הביטחון אהוד ברק התייחס גם הוא לפני הישיבה לעמדת הממשלה בנוגע לאפשרות העמדה לדין של קציני צה"ל: "הממשלה תקבל החלטה שמבטיחה שלאחר ששלחנו את חיילי צה"ל למבצע עופרת יצוקה החיילים יקבלו גיבוי לכל האשמות מבחוץ והלקאות עצמיות מבפנים".

בנוגע לממשל האמריקאי הנכנס אמר ברק: "אני מכיר את ראשי הממשל בארצות הברית, חלקם מלפני שנים רבות, חלקם מהשנים האחרונות. תשתית היחסים האמיתית בינינו תהפוך גם את הממשל הנוכחי לשותף להביא לפיתרון לאזור. ממשלה בראשות העבודה תזכה ליד מושטת מארה"ב, גם אם יהיו פה ושם מחלוקות".

שרת החוץ ציפי לבני אמרה טרם כניסתה לישיבה כי "ישראל וארצות הברית יכולות ללכת לשיתוף פעולה מלא במסגרת המלחמה בטרור. ישראל יכולה לגייס את ארצות הברית רק אם היא תציב גם חזון מדיני. התהליך המדיני שהממשלה הובילה בשנים האחרונות הוא שמאפשר לנו להילחם בטרור".

שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג אמר לפני הישיבה, כי "היכולת של אהוד ברק לעצב את פני התהליך בביקורו בוושינגטון חיונית מאוד. אנחנו מאמינים בצורך לחזק את הרשות הפלסטינית תוך מאמץ הומינטרי בעזה ושמירה על האינטרסים של ישראל. מדיניות של נתניהו עלולה לבוא לעימות עם אובמה, אנחנו, ממשלה בראשות ברק, תספק לשתף פעולה עם השילטון האמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully