וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של אביגדור ליברמן עוכבה לחקירה

נתיב נחמני

25.1.2009 / 10:12

ליברמן עוכבה במסגרת החקירה המתנהלת נגד אביה בחשד שקיבל משכורת מהחברה שייסדה. 6 חשודים נוספים עוכבו לחקירה

מיכל ליברמן-גלון, בתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ועורך דינו, יואב מני, עוכבו הבוקר (ראשון) לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (להב 433). השניים עוכבו עם עוד חמישה אנשים נוספים במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של ליברמן.

במסגרת החקירה, ערכו החוקרים חיפושים בבתיהם של החשודים במטרה למצוא מסמכים הקושרים אותם לחקירה המתנהלת נגד ליברמן האב בחשד לעבירות הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בהמשך היום ובהתאם לעולה מחקירותיהם של המעוכבים ייבחן במשטרה הצורך לבקש את הארכת מעצרם של חלק מהם.

ממפלגתו של ליברמן, ישראל ביתנו, נמסר בתגובה כי "אם זה לא היה כל כך רציני, זה היה מצחיק. הציבור הישראלי מספיק חכם כדי להבין מדוע חקירה, שנמשכת כל כך הרבה שנים בדממה, מוצאת לה ביטוי שבועיים לפני בחירות, כשהמגמה מצביעה חד משמעית על התחזקותו של ליברמן".

ליברמן: "המניע לחקירות - פוליטי"

מיכל ליברמן, בת 26, נחקרה תחת אזהרה בינואר האחרון בחשד שתיווכה במתן שוחד לאביה. על הפרשה דווח לראשונה במוסף "הארץ". תחילת החקירה באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. על פי החשד עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים. "התמונה המצטיירת היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב השופט בית המזפט המחוזי שמואל ברוך בהחלטתו.

באפריל, כינס ליברמן מסיבת עיתונאים בה תקף גורמים במשטרה ובתקשורת והאשימם ברדיפה פוליטית. "אני משתכנע שהמניע לחקירות הוא פוליטי ומערכתי", אמר ליברמן. "ביולי 1996 התמניתי למנכ"ל משרד ראש הממשלה ומאז לא היה יום שלא עמדה נגדי חקירה פתוחה או שהייתי יעד מודיעיני. עד אז קיבלתי רק שני דו"חות חניה בישראל, ומאז אני חשוד סדרתי ויקיר אגף החקירות במשטרה".

באוגוסט הודיע מזוז כי שני תיקי חקירה שנפתחו נגד ליברמן יסגרו מחוסר ראיות. האחד הוא בחשד לקבלת שוחד מאיש העסקים דודי אפל והשני בחשד לעבירות על חוק מימון מפלגות ורישום כוזב במסמכי תאגיד במפלגת "ישראל ביתנו". שבועיים לפני כן עתר ליברמן לבג"ץ במחאה על התמשכות החקירות נגדו ודרש כי יסגרו התיקים אם לא יוגש כתב אישום נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully