וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האהבה לא מתה

25.1.2009 / 10:18

איך מסתיים סיפור האהבה המסובך בין פסיכה וקופידון? בהפי-אנד כמובן. שגיא מנדלבוים עם הסיפורים המיתולוגיים שמאחורי הטארוט

שבעה גביעים

פסיכה ניגשת מיד לפעולה. היא פונה ישירות לאמו של קופידון, אפרודיטי, מספרת לה את סיפורה ומבקשת להוכיח את אהבתה לקופידון. אמו של קופידון מופתעת וכועסת כאחד. "מילא לגלות שפסיכה בחיים", חשבה לעצמה, "אבל לגלות שזו אהבתו הסודית של בני?".

חמתה בערה בה והיא רצתה להרוג את פסיכה, אך באיפוק אמרה לה: "לא אוכל לעזור לך, בתי. טרודה אני בטיפולו של בני ובגלל בגידתך סועדת אני את מיטתו של בני יומם ולילה, דואגת לגורלו, שכן פצוע אנוש הוא. הייתי צריכה להמיתך", אמרה, "אך בכל זאת, אתן לך שלוש משימות. אם תעמדי בהם את תהיי ראויה להיות כלתי, אך דעי כי הן בלתי אפשריות. אלו הן המטלות שלי, אולם יש מן הצדק כי תעשי אותם את, שכן עסוקה אני בדאגה לבני ולא מתפנה לעשותם. מאחר שזו אשמתך, הרי שמין הדין שתעשי אותם את".

ואכן, המשימות היו בלתי אפשריות לבני תמותה. בכל אחת מהם פסיכה נכשלה תחילה, אולם לאחר שכמעט והתייאשה הגיעה עזרה ממקור בלתי צפוי שבזכותו הצליחה במשימות. בסיום שלוש המשימות חזרה פסיכה לאפרודיטה המופתעת כדי לבקש ממנה לקיים את הבטחתה.


הארכיטיפ של הקלף: הפירוש של הקלף מראה שהגיע הזמן להפוך את החלום למציאות וזה הזמן להתגבר על הנטייה שלנו לפנטז ולהתחיל לעשות. הארכיטיפ של הקלף לעומת זאת מציג את היריבות הקיימת בין חמות לכלה. אולי יש כמה מכן שלא מבינות על מה אני מדבר, אך לרוב נגלה כי הכלה נתפשת בעיני החמות, שלא במודע כמובן, כמי שלוקחת את בנה ממנה, כיריבה הנאבקת איתה על לבו של הבן. כשמופיע הקלף בקריאה (כמובן במקרים הרלוונטיים) הוא מייצג את התעוררות ארכיטיפ זה אצל החמות, את המחסום הרגשי שמתעורר והתוצאה היא שאינה רוצה לשחרר את בנה.

שמונה גביעים

פסיכה אמנם מצליחה בכל המשימות, אולם אפרודיטי מבקשת ממנה משימה אחת נוספת. "אין ספק כי ראויה את להיות כלתי", אמרה לה, "אך בני הוא זה שמתחתן ולחתונתו לא אוכל לבוא מכוערת כפי שאני. ימים רבים, בגללך, אני יושבת ליד מיטתו, מודאגת, בוכה. העצב והדאגה נראים על פני והקמטים מופיעים. אלת היופי אני, ולא אוכל לחתן את בני מבלי לטפל ביופיי. לכן אני פונה אלייך כחמה לכלה ומבקשת כי תרדי לשאול ותשאילי מפרסיפונה את הפודרה של היופי והנעוריים הנצחיים שלה".

פסיכה יודעת שאף אחד לפניה לא הצליח להיכנס לשאול ולצאת ממנו בחיים, היא מבינה שזו משימת התאבדות, אך מבינה גם שעליה להתעמת עם חמותה ולכן היא מחליטה למרות הכל לרדת לשאול. "מה שיהיה יהיה. אם זו אהבת אמת, אצליח לחזור". אמרה ונכנסה לשאול.

הארכיטיפ של הקלף: פירוש הקלף עוסק בצורך לוותר על המאבק ומסביר שאין לשואל מה לעשות יותר פרט לויתור עליו. הארכיטיפ של הקלף דומה והוא בא להסביר שהמשמעות של ויתור אינה תבוסה, אלא שינוי גישה. במקום בו אין כבר אפשרות להגיב, חוסר תגובה הוא הדבר הנכון. נכון, ה"אני" מאוד רוצה לעשות משהו כאן, אך עלינו להבין שלא להילחם, לא לפעול, לוותר, זו העשייה הנכונה ביותר.

תשעה גביעים

סיפורה של פסיכה מאוד נוגע ללבה של פרסיפונה, אלת השאול. לא רק שהיא מאפשרת לה להיכנס ללא פגע, אלא היא גם דואגת שתצא שלמה ובריאה ומספקת לה את הפודרה של היופי והנערים הנצחיים. פסיכה המאושרת הולכת לחמותה כדי לתת לה את הפודרה, אולם ברגע האחרון היא מהססת. "מה איתי? מה עם היופי שלי? הרי אני היא זו שמתחתנת וכל המשימות, הדאגות, הבכי, כל אלו בוודאי שלא תרמו ליופיי. אשתמש בפודרה בעצמי", החליטה. אך לא ידעה היא שהפודרה של היופי והנעורים הנצחיים נועדה לשימושם של אלים בלבד ולאחר שפידרה את עצמה נרדמה לנצח.

אבל אל דאגה. קופידון התעורר וגילה עד כמה פסיכה התאמצה, סיכנה ועמלה כדי להוכיח את אהבתה. ארבע פעמים היא עשתה את הבלתי אפשרי ובשם האהבה הצליחה להיכנס ולצאת מהשאול, דבר שהוא עצמו לא יכל לעשות. הוא השתחרר מאחיזתו של אמו, ירד מהאולימפוס וניגש לפסיכה. "הוכחת את עצמך מעל ומעבר", לחש לה, "עכשיו אני כאן אתך ודבר לא יעצור את אהבתנו".

הוא נתן לה נשיקה שהעירה אותה ויחד ניגשו לזאוס. שם, דרש קופידון שיחתן אותם, שייתן לו ולאהובתו את ברכתו ושיגן עליהם מפני אמו. "מדוע שאעזור לך?", אמר זיאוס, "הרי לא פעם בגלל החיצים שלך אני מסתבך בפרשיות אהבים עם בנות האדם". קופידון הסביר לו שכעת זהו אינטרס משותף של שניהם. כשקופידון יתמסד, לא יהיו עוד תעלולים. זאוס הסכים, אמר לשניהם לחזור מחר והבטיח שתיערך חתונה.

הארכיטיפ של הקלף: פירוש הקלף עוסק במשאלה שמתגשמת. זהו קלף נפלא המתאר הצלחות והגשמה אישית. עם זאת, הארכיטיפ של הקלף עוסק בקושי של הגבר לבחור בין אמו לבין אשתו. זהו הארכיטיפ המתאר את הפרידה מבית אמו של הגבר וההתייצבות לצד האישה. הארכיטיפ מציג את הדילמה הקיימת אצל הגבר ומראה שקיים מאבק בין שתי הנשים שקשה לו להכריע בו, אולם "הניצחון" צריך להיות של האישה על פני האמא. רק כשהגבר באמת יעזוב את בית אמו, הוא יתחיל לחיות חי משפחה מלאים.

עשרה גביעים

קופידון ופסיכה חזרו למחרת, אך מרחוק ראה כבר קופידון שאמו ממתינה להם לצד זאוס. מיד עמד קופידון מול אמו, תוך שהוא מגן על אשתו ושאל את זאוס: "מה היא עושה כאן?". על כך השיב זאוס שאין מה לדאוג. "חשבתי רבות עליכם", אמר, "והחלטתי שלא תוכל להתחתן מבלי לקבל את ברכתה של אמך והיא כאן כדי לתת לך אותה. לא רק היא, כל האלים מסכימים לחתונה זו, אבל יש לנו שני תנאים שבלעדיהם לא תהיה חתונה:

ראשית, דרישתנו היא שפסיכה תהפוך לאלה. כך נוכל לחסוך ממך ומאתנו כאב וצער: פסיכה לא תזדקן ולא תמות ואהבתכם תחיה לנצח. שנית, אנו רוצים שיהיה לפסיכה תפקיד כאן באולימפוס. עליה לשהות באולימפוס ולא לחיות למטה, מה שימנע את היריבות עם אפרודיטי". כמובן שקופידון ופסיכה מסכימים, הם מתחתנים, פסיכה הופכת להיות אלת הנפש ומאז ועד היום הנפש והאהבה קשורים יחדיו לנצח.

הארכיטיפ של הקלף: הפירוש של הקלף מראה שהשואל הגיע לשלב בחייו בו המשאלות שלו התגשמו, טוב לו והוא נהנה מחייו. הארכיטיפ של הקלף מאוד דומה והוא מראה שלכולנו יש נטייה ורצון למצוא את האושר. כולנו רוצים הנאות ואושר, זה טבוע בנו ועלינו לזכור שאפילו בזמן ריב, עימות או מלחמה – גם הצד השני רוצה את זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully