וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים מציינים את תחילת שנת השור

טלי גולדשטין

25.1.2009 / 10:03

לפי המסורת הסינית, 2009 היא שנת השור - המתאפיינת בעוצמה ואמינות. מיליוני סינים יצאו לחופשה בת שבועיים לחגוג את השנה החדשה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מאות מיליוני סינים יחגגו היום (ראשון) את כניסתה של שנה חדשה – שנת השור. רבים מהם יגדשו את המקדשים, יציתו זיקוקי דינור וימלאו את תחנות הרכבת והאוטובוס עד אפס מקום בעודם עושים דרכם מהערים הגדולות בחזרה למחוזות הולדתם.

בבייג'ינג ובבירה המסחרית שנחאי, היו הרחובות ריקים על רקע העזיבה ההמונית של התושבים. עם זאת, הלילה צפויים השמיים להתמלא באור נגוהות בשל אהבת הסינים לזיקוקי הדינור. לפי האמונה הסינית, זיקוקי דינור מגרשים את הרוחות הרעות ומושכים את אל השגשוג והעושר לבתים עם תחילת השנה החדשה, שתתחיל מחר.

ראש הממשלה וון ג'יהבאו, אשר בשנה שעברה בילה את ראש השנה עם חולי איידס, ביקר הפעם את ניצולי רעש האדמה הקטלני שפקד במאי את מחוז סצ'ואן וגבה כ-80 אלף קורבנות. "עברו שמונה חודשים מאז רעידת האדמה ואני שמח לראות כיצד שיקמתם את בתיכם", אמר וון.

כשאת בוכה את לא יפה

ב"מקדש האדמה" בבייג'ינג, התאספו אנשים לצפות ביריד במסגרתו רקדו רקדנים ריקודים מסורתיים והוצגו מחזות המשחזרים את המיתולוגיה הסינית. "החופש הקרב מעניק לנו את ההזדמנות לברוח מחיי היומיום וליהנות מתקווה לעתיד", אמרה תושבת העיר. "שנה שעברה היתה שנה בעלת משמעות", אמר ליו בן ה-26. "חווינו רעידת אדמה שהוכיחה שאנו יכולים להתאחד, אירחנו אולימפיאדה מוצלחת. אני חושב שהשנה נראה את סין ממשיכה לעלות ולהתחזק", הוסיף.

ראש השנה הסיני, או פסטיבל האביב", הוא החג המסורתי החשוב ביותר מבין החגים הסינים. בהתבסס על מחזור הירח, חלוח השנה הסיני שונה מלוח השנה הגרגוריאני והוא נחגג בין סוף ינואר לתחילת פברואר. הסינים אימצו את לוח השנה המערבי ב-1911 לאחר נפילת שושלת צ'ינג, אך לוח השנה הירחי עדיין תקף.

לפי המסורת, חגיגות ראש השנה מתחילות ביום הראשון של החודש הירחי הראשון בלוח השנה הסיני – יום שני – ומסתיימות 15 ימים לאחר מכן ב"פסטיבל הפנסים". השנה, 2009, תהיה שנת השור – אחד מ-12 החיות המסמלות את מחזוריות לוח השנה הסיני. אנשים שנולדו בשנת השור (1961, 1973, 1985, 1997) ידועים בחוזקתם ובאמינותם.

האגדה מספרת שהבחירה ב-12 החיות התקבלה לאחר שהאלים החליטו לערוך תחרות בין הכלב, הדרקון, הסוס, הקוף, השור, החזיר, הארנבת והעכברוש (2008).

כמה מהאמונות התפלות המלוות את ציון השנה החדשה: אסור לבכות בראש השנה, כי אז תבכה כל השנה. אסור להגיד את המספר "ארבע", מאחר שהמילה נשמעת כמו המילה "מוות" בסינית. אסור להשתמש במספריים או סכינים כדי לא "לחתוך" בטעות את המזל הטוב ואסור לחפוף את השיער כי חפיפת שיעור מסמלת שטיפת המזל הטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully