וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי על דו"ח העוני: "תיאוריית האוצר קרסה"

פנחס וולף

25.1.2009 / 12:20

יו"ר ש"ס התייחס לדו"ח העוני שפורסם הבוקר, לפיו ישנם למעלה מ-770 אלף ילדים עניים בישראל. "ש"ס תילחם להגדלת קצבאות הילדים"

"עדיין יש בישראל 20% מכלל הציבור שחי מתחת לקו העוני", כך אמרה הבוקר (ראשון) מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי אסתר דומיניסיני, בראיון לקול ישראל, עם פרסום דו"ח העוני. לדבריה, "ההתערבות בתחום החברתי והצבת יעדים לצמצום ממדי העוני והפערים החברתיים החלה אמנם להניב פירות, אך עוד רחוקה הדרך, ואין ספק כי עקב המשבר הכלכלי על הממשלה להמשיך ולפעול גם בעתיד וביתר שאת".

מהדו"ח עולה כי שיעור העניים בישראל עומד על 23.6%, כאחוז פחות מהדו"ח הקודם. מספר הילדים העניים בישראל עומד על 770 אלף ומספר המשפחות העניות עומד על 418 אלף. עם זאת, מחברי הדו"ח מעריכים כי בשנת 2009 תחול הרעה במצב האוכלוסיות החלשות בישראל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

שר הרווחה יצחק הרצוג אמר כי מצבם של הקשישים השתפר על פי הדו"ח, אך יש להמשיך ולהעלות את קצבאות הזקנה, וכי המשבר הכלכלי העולמי עדיין אינו משתקף בדו"ח.

יו"ר ש"ס השר אלי ישי התייחס גם הוא לדו"ח ואמר כי: "התיאוריה באוצר קרסה. הצמיחה של החזקים בחסות האוצר, הולידה צניחה בעם ישראל. המגזר היחידי בו חל שיפור בנתונים הם הקשישים, וזאת בשל גידול בקצבאות". לדבריו, "ילדי ישראל משלמים את ההתנגדות הפוליטית באוצר וברווחה, להעלאת קצבאות. מפלגת ש"ס תנצח את מלחמת ההתשה נגד ילדי ישראל ולא תתפשר בעניין קצבאות הילדים".

"גישה כלכלית מיושנת ופוגענית"

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (התנועה הירוקה-מימד) יצא בביקורת חריפה נגד הממשלה על מימדי העוני שנחשפו בדו"ח. "מדינה שבה למעלה ממיליון וחצי עניים ולמעלה מ- 770 אלף ילדים עניים זאת לא מדינה יהודית", אמר. "העוני אינו גזרה משמים אלא תוצאה של מדיניות מכוונת של הממשלה. העובדה שבתקופת שיא הצמיחה לא הצליחו בישראל להוריד את מימדי העוני נובעת מרשלנות של המפלגות הותיקות, אשר מעדיפות להתעלם פעם אחר פעם מהנושאים האזרחיים. העוני והפערים החברתיים הם האיום הקשה ביותר על מדינת ישראל ועלינו להעלות את הסוגיות הללו לראש סדר היום הציבורי ולא להמשיך לדחוק אותן לקרן זווית".

ראש מטה התגובות של מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בתגובה לדו"ח העוני שהתפרסם הבוקר (ראשון). "העוני הגובר הוא תוצאה משולבת של גרירות נתניהו ושל ממשיך דרכו שר האוצר רוני בר-און מקדימה. השניים פגעו קשות בעובדים העניים ובמעמד הביניים והם מייצגים גישה כלכלית מיושנת ופוגענית. הליכוד וקדימה רעים לעובדים, לגמלאים ולילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully