וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "סוגיית שליט לא תידון בשיחות בקהיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2009 / 1:22

בכיר חמאס איימן טהא אמר לרשת "אל-ערבייה", כי בשיחות שיתחדשו היום, יסכים ארגונו לרגיעה של שנה וחצי אם יפתחו המעברים לרצועה ללא הגבלות

דובר חמאס בעזה וחבר הארגון במשלחת לקהיר איימן טהא, אמר אמש (שבת) בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ערבייה" כי בשיחות קהיר היום לא תידון סוגיית גלעד שליט. טהא התייחס לדיונים מחר, ואמר כי "חמאס יהיה מוכן לרגיעה שתימשך שנה וחצי, אם ייפתחו המעברים בלי הגבלות וייפתח גם מסוף רפיח".

אתמול אמר טהא לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי "חמאס הציע למצרים לפתוח את מעבר רפיח בהתאם להסכם שנחתם ב-2005, אולם בתנאי שנציגי אבו מאזן יהיו מקרב תושבי רצועת עזה".

בתוך כך אמר הערב בכיר חמאס איסמעיל רדוואן לאתר חדשות פלסטיני כי חמאס לא יסכים לדון בהסכם הרגיעה עם ישראל מבלי שייפתחו כל המעברים לעזה. לדבריו, "חמאס לא יסכים לרגיעה ארוכת טווח בזמן שהמעברים לרצועת עזה סגורים ומצור מוטל על תושביה". רדוואן הוסיף ואמר כי לחמאס יש זכות להילחם בכיבוש הישראלי "כל עוד הוא קיים".

רדוואן אמר עוד כי יש לספק ביטחונות להמשך פתיחת המעברים לעזה. "אם מדובר בנוכחות של משקיפים טורקיים במעברים, אין לנו כל בעיה עם זה, אבל אנו מודיעים כי אנו לא מסכימים לנוכחות של כוח בינלאומי על אדמת הרצועה". רדוואן אמר עוד כי מחר צפויה משלחת חמאס להיפגש בקהיר עם בכירים מצרים ולדון עימם בשורה של נושאים, ביניהם פתיחת המעברים, הסכם הרגיעה והסרת המצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully