וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי ילדים בעזה שבו לספסל הלימודים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.1.2009 / 13:46

אחרי חודש של פעילות צה"ל, נפתחו היום מחדש חלק מבתי הספר ברצועה. התלמידים נאלצו לגלות שרבים מחבריהם נהרגו או נפצעו

לאחר היעדרות של חודש מהלימודים בשל פעולת צה"ל ברצועת עזה, שבו היום (שבת) עשרות אלפי תלמידים לספסלי הלימודים. זאת לאחר שנפתחו מחדש בתי הספר של האו"ם וכן חלק מבתי הספר הציבוריים. יחד עם זאת, עשרות מתוך מאות בתי הספר הציבוריים לא שבו לפעול משום שהושמדו כליל על ידי צה"ל.

לבתי הספר בצפון רצועת עזה נגרם הנזק הרב ביותר – 24 מתוכם נהרסו לגמרי - ולפיכך התלמידים שלמדו בהם עברו ללמוד בבתי ספר אחרים. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות פלסטינית "מען", התלמידים שהגיעו לבתי הספר גילו כי רבים מחבריהם לספסל הלימודים נהרגו, נפצעו קשה או הפכו לנכים. בנוסף, נדהמו הילדים לגלות כי חלקים גדולים מבתי הספר נהרסו כתוצאה מהפגזות חיל האוויר.

משרד החינוך וסוכנות אונר"א של האו"ם הורו לכל המורים לשוחח עם התלמידים על המצב בעזה ולאפשר להם להביע את רגשותיהם וחששותיהם. עוד הודיע משרד החינוך, כי הוא מתכוון למנות את מספר התלמידים כדי לגלות כמה מהם נהרגו בפעולת צה"ל ברצועה. כמו כן, מתכוונים במשרד לאתר את התלמידים שבתיהם נהרסו על מנת להגיש להם סיוע.

במספר בתי ספר השייכים לסוכנות אונר"א עדיין מתגוררות משפחות רבות שבתיהם נהרסו בפעולת צה"ל. היום הן קראו למוסדות השלטון ברצועה לספק להן דיור חלופי או אוהל, משום שהן מתקשות להמשיך ולהתגורר בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully