וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: מוכנים להצבת אנשי פתח במעברים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.1.2009 / 11:12

הארגון התנה את הצבת אנשי אבו מאזן בגבול בכך שיהיו מקרב תושבי הרצועה וביקש לשלב במקום משקיפים טורקים לצד האירופים. משלחת חמאס תדון היום עם המצרים בביסוס הרגיעה

האם חמאס מוכן לנוכחות של אנשי אבו מאזן במעברים לרצועת עזה? דובר חמאס בעזה וחבר משלחת הארגון לקהיר, איימן טהא, אמר היום (שבת) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי "חמאס הציע למצרים לפתוח את מעבר רפיח בהתאם להסכם שנחתם ב-2005, אולם בתנאי שנציגי אבו מאזן יהיו מקרב תושבי רצועת עזה".

אתמול הגיעו לשיחות מצרים שלושת חברי משלחת חמאס מעזה, אליהם אמורים להצטרף שני חברי המשלחת מדמשק, עימאד אל-עלמי ומוחמד נסר. המשלחת צפויה להיפגש היום עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ולדון עימו בביסוס הרגיעה עם ישראל, בפתיחת המעברים ובהסרת המצור על עזה.

מקורות בחמאס מסרו לעיתון כי בארגון ביקשו מהמצרים לשלב משקיפים טורקים לצד אלו האירופאים בניהול והפעלת המעברים לעזה ולישראל. בתוך כך, מקור בחמאס הבהיר לעיתון "אל-חיאת" היוצא אף הוא בלונדון, את עמדת ארגונו, לפיה אין קשר בין פתיחת המעברים לעסקת שליט.

אתמול דיווחו מקורות לסוכנות הידיעות "מען" כי המשלחת מטעם חמאס תדון במצרים גם בסוגיית שחרור החייל החטוף גלעד שליט. שלשום דיווחו מקורות פלסטינים, כי לאחרונה הושגה התקדמות גדולה סביב עסקת שליט. לפי הדיווח, אם לא יוצבו מכשולים, "אפשר והעסקה תושלם תוך שלושה שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully