וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת שלחה אוניה למניעת הברחות נשק לעזה

24.1.2009 / 7:52

נושאת המסוקים תילחם בהברחות מהים. סרקוזי הצהיר כי ארצו פועלת בתיאום עם ישראל ומצרים וקרא לפתיחה מוחלטת וקבועה של המעברים

נושאת מסוקים צרפתית עושה דרכה למים הבינלאומיים מול חופי עזה במטרה לסייע במניעת הברחות נשק לרצועה ולחזק את הפסקת האש בין ישראל לחמאס. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיע הלילה (שבת) כי ארצו תסייע במניעת הברחות נשק דרך הים בתיאום מלא עם ישראל ומצרים. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה אמש כי מהנדסים אמריקאים יכשירו חיילים מצריים בהפעלת ציוד לאיתור מנהרות בגבול עזה.

"כעת דחוף לחזק את הפסקת האש וזה דורש פעולה הומניטארית, עצירה מוחלטת של הברחת אמצעי לחימה לעזה, פתיחה מחודשת של מעברי הגבול שגם תחזיק מעמד, שיקום ופיוס פנים פלסטיני", נכתב בהודעה מטעם משרדו של סרקוזי. ההודעה קראה גם לשיתוף פעולה הדוק ומיידי בין הממשל האמריקאי החדש וגורמים אירופאים כדי להציע פעולות למניעת הברחת נשק ביבשה ובים.

"לצד פעולות אלו יש צורך בפתיחה מוחלטת וקבועה של מעברי הגבול לעזה. לכן הנשיא חוזר על קריאתו להפעיל מחדש ובמהירות את מעבר רפיח, תחת שליטה אירופית שבה צרפת תשתתף באופן מלא", נכתב בהודעה.

חיילי הצי האמריקאי ערכו חיפוש ביום חמישי על אונייה אירנית בים האדום שנחשדה בהעברת נשק לחמאס. ספינת המשא הפליגה כשעל תורנה התנוסס דגל קפריסין. בחיפוש נמצאה תחמושת שכללה פגזי ארטילריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully