וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א: פעולת צה"ל חיזקה הקיצונים בעזה

23.1.2009 / 22:13

ראש סוכנות הסיוע של האו”ם ברצועה אומר, כי יש להקים מנגנון בדיקה בינלאומי עצמאי להרג בעזה כדי להחליש את מגמת ההקצנה ברצועה

פעולת צה"ל בעזה חיזקה את הכוחות הקיצוניים ברצועה. כך לדברי ראש סוכנות הסעד של האו"ם בעזה (אונר"א). ג'ון גינג קרא להקמת מנגנון בדיקה עצמאי ואובייקטיבי שיבחן את הרס התשתיות ואת הפגיעה באזרחים בעזה. לדבריו, הקמת מנגנון שכזה עשויה להחזיר את האמון של החברה הפלסטינית בחוק הבינלאומי ולמנוע התחזקות נוספת של הכוחות הקיצוניים.

"חיוני לבסס את האמינות של היקף המוות בעזה ושל הרס התשתיות דרך מנגנון אמין שיתעל את רגש הכעס לאמון בשלטון החוק", אמר גינג. לדבריו, "בעזה היום יש יותר קיצונים מאשר בתחילת פעולת צה"ל, כי זה מה שקורה בעימות שכזה". הוא ציין, כי הכוחות הקיצוניים משתמשים ברטוריקה לפיה אין שום אמון שהצדק יצא לאור דרך הקהילה הבינלאומית. "עלינו להוכיח שהם טועים", אמר.

"בקשתי הראשונה מהממשל האמריקאי היא לדבר עם האנשים הפשוטים בעזה", אמר גינג שבירך על מינויו של ג'ון מיטשל לשליח ארה"ב במזרח התיכון. "יש לדבר עם האנשים, עם האימהות, האבות ומנהיגי החברה האזרחית, האנשים שאינם מעורבים בפוליטיקה", אמר גינג והוסיף כי החברה בעזה עדיין בהלם מן ההפצצות, אולם "יותר ויותר כעס מצטבר".

גינג הוסיף כי אם יוקם מנגנון בדיקה עצמאי עליו לבחון את שני הצדדים, מאחר שגם האזרחים הישראלים סבלו. "זהו אתגר שעלינו להשיג", אמר, "אם לא נשיג אותו, הרי שאנחנו מקדמים את האג'נדה של הקיצונים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully