וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: משלחת לקהיר תדון בעסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.1.2009 / 21:10

בכיר בארגון אמר כי השיחות עם המצרים יתמקדו בניסיון לייצב את הפסקת האש ברצועה ובפתיחת המעברים. עם זאת, המשלחת מתכוונת לדון בסוגיית החייל החטוף

המשלחת מטעם חמאס שיצאה היום (שישי) למצרים תדון שם גם בסוגיית שחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך גילה הערב בכיר בחמאס. מקורות מסרו לסוכנות הידיעות "מען" כי בפגישה צפוי לעלות גם נושא עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס, כמו גם נושא גיבוש הסכם רגיעה.

מחר יגיעו לקהיר נציגי חמאס בדמשק, וביום ראשון אמורות להתחיל שם שיחות עם ראש המודיעין המצרי עומאר סולימאן. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי המשלחת, הכוללת את בכירי חמאס ברצועה ג'מאל אבו האשם, סלאח ברדוויל ואיימן טהא, צפויה לדון במספר סוגיות עם המצרים, ביניהן פתיחת מעברים והסרת המצור. בנוסף, מתכוונים בארגון לדון ב-150 פלסטינים שנעצרו לטענתם על ידי צה"ל בעזה, במהלך מבצע עופרת יצוקה.

אתמול דיווחו מקורות פלסטינים, כי לאחרונה הושגה התקדמות גדולה סביב עסקת שליט. לפי הדיווח, אם לא יוצבו מכשולים, "אפשר והעסקה תושלם תוך שלושה שבועות". לדיווח אין אישור ממקור אחר. המקורות דיווחו, כי ההתקדמות המשמעותית הושגה לאחר השינוי "הדרמטי" שחל בעמדה הישראלית, במסגרתו הגמישה ישראל את הקריטריונים לשחרור אסירים פלסטינים שעד כה היא נמנעה מכך. עוד נמסר כי העסקה צפויה לכלול את שחרורו של שליט בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים ופתיחת המעברים לעזה, ובראשם מעבר רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully