וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

24.1.2009 / 1:02

מה עושים עם חתולה שמנה שכל הזמן רוצה לאכול, ואיך גורמים לגור להפסיק לאכול שטויות. דר' אייל נחמיאס עונה לשאלות שלכם. החל מהשבוע הבא, הטור עובר לימי שלישי

יש לי כלבת פודל טוי בת ארבעה חודשים. היום בלילה היא עשתה יותר צרכים מהרגיל, וכשניקיתי, ראיתי תולעים קטנות. מה זה אומר, ומה עלי לעשות?

סביר להניח שמדובר בתולעת המעיים השטוחה (דיפילידיום), התולעת למעשה מורכבת מפרקים פרקים המחוברים לסרט אחד גדול. לרוב לא גורמת לנזק משמעותי לכלב ובקלות ניתן להיפטר ממנה על ידי פעולה פשוטה של מתן כדור נגד תולעים על פי הנחיות הרופא והמינון המתאים לה. טיפול נגד פרעושים נחוץ בנוסף מאחר והפרעושים הם לרוב המקור להדבקה בתולעת זו. בזהירות עם כלבה קטנה כל כך מבחינת מינונים של כל דבר עדיף לעשות זאת בלווי הווטרינר.

הכלב שלי, גור בן ארבעה חודשים, כל הזמן אוכל ניירות ועצים וכל מיני זבל שמצוי בחוץ. האם זה מעיד על בעיה כלשהיא שיש לו? והאם זה בסדר לתת לו באופן קבוע אוכל מהבית כמו חזה עוף?

ההתנהגות של אכילת זבל היא התנהגות נורמלית לכלב. כלב הוא חיה ששייכת אמנם למשפחת הטורפים אך הסתגל להיות אוכל כל. חלק מזה הוא גם משחק ופעולה של הפגת שעמום ועניין בסביבה. שנוי מזון לא נחוץ, אם המזון הוא איכותי וניתן בשעות קבועות אין צורך להוסיף דבר. יש למצוא צעצועי משחק המכילים בתוכם מזון כמו ה"חללית הסגולה", "קונג" ואחרים. המשחק איתם ייתן התניה חיובית בצורת מזון שמשתחרר מהם.

החתולה שלי (מבוגרת, לא ידוע בת כמה), כל הזמן מייללת ליד צלחת האוכל שלה כשהיא ריקה. היא אוכלת המון והיא קצת שמנה מדי, ואני לא יודע איך להתמודד עם זה

יש אפשרות לשקול להעביר אותה למזון מיוחד להרזיה. יש מזון רפואי מצוין להרזיה אשר יעזור לה בתחושת השובע וימנע אולי את היללות האלו. חתולים נהנים לאכול מספר רב של פעמים ביום ולכן זה שהיא רוצה כל הזמן מזון-זה נורמלי. השמנה לא רצויה ועל ידי הרכב המזון אפשר אולי לעזור לה לרדת במשקל. חשוב לשקול ולעקוב- לא לתת לה לרדת יותר מ-1% ממשקל גופה בשבוע. ירידה מהירה עלולה להיות מסוכנת לכבד וליצור כבד שומני.

יש חתול רחוב ליד בניין שלי, שנראה מאוד מלוכלך וחולה. מצד שני, הוא נראה ככה כבר שנתיים ועושה רושם שהוא שורד. הייתי רוצה לעזור לו. הוא לא נותן להתקרב אליו, אבל מה לדעתך אני כן יכול לעשות מלבד לתת לו אוכל?

הדבר הטוב ביותר שיכול לעזור לחתול כזה מסכן הוא ללכוד אותו ולסרס אותו. כעת יש עונת יחום לחתולות ולכן אתם רואים אותו כך-הוא עסוק בפעילות מינית עניפה שכוללת מלחמות אין סופיות על קיומו מול זכרים אחרים. ברגע שיעבור סירוס פשוט יפסיק עם המלחמות ויהיה נחמד יותר כך שאפשר יהיה להאכילו ולטפל בו קצת יותר. בעיריות מסוימות כמו תל אביב מבצעים זאת על פי פניה למוקד העירוני 106, המחלקה הוטרינרית באה אוספת ומחזירה לאחר התאוששות. יש גם לוכדים פרטיים אם אין לכם שירות כזה בעירייה. בהצלחה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully