וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים שהשתתפו בלחימה יקבלו הגנה משפטית

יהושע בריינר ופנחס וולף

23.1.2009 / 14:25

שר הביטחון אהוד ברק יציג בישיבת הממשלה החלטה הקוראת לספק הגנה משפטית לחיילי צה"ל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה"

ישראל תספק הגנה משפטית לקצינים שיואשמו בעבירות על הדין הבינלאומי בבתי משפט בעולם. בהצעת החלטה שיגיש שר הביטחון אהוד ברק בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב קורא ברק לממשלה לעמוד ולספק הגנה משפטית לקצינים, ואומר כי על הממשלה לגבות את הקצינים על פעולותיהם.

על פי הצעת ההחלטה שכותרתה 'חיזוק ידי צה"ל בעקבות מבצע עופרת יצוקה'. כותב ברק כי צה"ל נהג במוסריות עליונה במהלך הלחימה, לעומת לוחמי חמאס שביצעו ירי מתוך אוכלוסיה אזרחית תוך הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי.

"כצבא מוסרי שאין למעלה ממנו, הקפיד צה"ל לפעול על פי כללי המשפט הבינלאומי ועשה כל שביכולתו על מנת להימנע מפגיעה באזרחים שאינם מעורבים בלחימה. עקרונות אלה לא תמיד הצליחו למנוע תוצאה טרגית, אולם חמאס עשה שימוש ציני באזרחים ובתור שכזה עליו מוטלת האחריות לתוצאות". בהמשך קורא ברק לממשלה ליישם את החלטתה בספטמבר 2005, אז הוחלט כי ישראל תספק הגנה משפטית מלאה לקצינים שיואשמו בפשעי מלחמה.

אמש מינה ראש הממשלה אהוד אולמרט את שר המשפטים דניאל פרידמן לעמוד בראש צוות בין-משרדי שירכז את הטיפול בתביעות שיוגשו נגד ישראל בעקבות פגיעה באוכלוסיה האזרחית במהלך הלחימה ברצועת עזה.

הצוות יורכב מנציגים ממשרד ראש הממשלה ומשרדי החוץ, הביטחון והמשפטים. כמו כן, ייכללו בו מומחים למשפט בינלאומי. ההחלטה על הקמת הצוות התקבלה בהמלצתו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שאמר שצפויים ניסיונות בינלאומיים לנקוט צעדים נגד ישראל. שר המשפטים צפוי לכנס את הצוות בדבר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully