וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגמשת העמדות - נצחון להתנגדות בעזה"

ניר יהב, כתבנו לעייני ערבים

23.1.2009 / 10:33

דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות בעזה הגיב לדיווחים, לפיהם ישראל מוכנה לשחרר יותר אסירים פלסטינים תמורת שליט. "דרישותינו עדיין עומדות בעינן"

"שינוי עמדתם של שרים בכירים בממשלת ישראל והסכמתם לשחרר אסירים פלסטינים נוספים בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט הוא ניצחון חדש המצטרף לניצחון פלגי ההתנגדות נגד ישראל ברצועת עזה לפני ימים ספורים" – כך אמר היום (שישי) דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, בתגובה לדיווחים על כך שישראל מגמישה את הקריטריונים לשחרור אסירים במסגרת עסקת שליט.

הדובר אמר עוד כי שינוי העמדות של השרים מעיד עוד על דבקותם של פלגי ההתנגדות בסוגיות הגורליות והמרכזיות הקשורות לעם הפלסטיני. בשיחה עם סוכנות ידיעות פלסטינית ציין אבו מוג'אהד כי ישראל "לומדת שיעור לפיו ההתנגדות הפלסטינית אינה יכולה להישבר ושיש לה מספיק חסינות לעמוד בפני הסחבת שנקטה ישראל במהלך כל תקופת המגעים הבלתי ישירים לגיבוש עסקת שליט".

"דרישותינו הצודקות עדיין עומדות בעינן", הוסיף. "נושא שחרור האסירים מבתי הכלא הישראלים עומד בראש סדר העדיפויות של פלגי ההתנגדות הפלסטינים". יצויין כי ועדות ההתנגדות העממית הוא אחד משלושת הארגונים שחטפו את גלעד שליט, בנוסף לחמאס ול"צבא האיסלאם".

בכיר בירושלים אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ישראל מוכנה להגמיש את הקריטריונים לשחרור אסירים פלסטינים בעקבות המלחמה בעזה. לדבריו, "כל תועלת שעלולה לצמוח לחמאס כתוצאה משחרור האסירים תקוזז בעקבות התבוסה שהם נחלו בעזה". אתמול דיווחו מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" לסוכנות ידיעות פלסטינית כי "במהלך ביקורו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, בקהיר הושגה התקדמות גדולה סביב נושא עסקת שליט". לפי הדיווח, אם לא יוצבו מכשולים, "אפשר שהעסקה תושלם תוך שלושה שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully