וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הסינים מנקים את האינטרנט?

23.1.2009 / 9:32

במסגרת מבצע ל"ניקוי האינטרנט" סגרה ממשלת סין למעלה מאלף אתרים ובלוגים. לטענת הממשל, המניעים אינם פוליטים

ממשלת סין פתחה לאחרונה בסדרת פעולות תקיפות ל"ניקוי" רשת האינטרנט בסין. במסגרת פעולות הממשל הסיני נחסמו עד כה יותר מ-1,250 אתרי אינטרנט וביניהם אתרי בלוגים פופולרים רבים ונעצרו 41 אנשים. על פי ההערכות מבצע זה מצטרף לשורה של צעדים בהם נוקט הממשל הסיני בבואו לדכא התנגדויות בשנה רגישה במיוחד בה מצוין, בין היתר, יום השנה ה-20 לאירועים בכיכר טיינמן.

אחד מהאתרים הבולטים שנסגרו במסגרת המבצע הנוכחי הוא bullog.cn – אתר בלוגים פופולארי שרבים מהבלוגים שאירח חתמו על "עצומת 08", עצומה שפורסמה בדצמבר האחרון וקראה להגברת החופש הפוליטי בסין. מוערך כי סין עוקבת אחרי אתרי האינטרנט במדינה כבר מספר שנים וממהרת להסיר כל קישור או אזכור המבקר את מדיניות הממשל והמפלגה הקומוניסטית.

הממשל הסיני, לעומת זאת, טוען בתוקף כי מאחורי חסימות האתרים לא עומד כל מניע פוליטי. מנהל "המחלקה לדיווח על תוכן בלתי חוקי באינטרנט", לי ג'יה מינג אומר כי מטרת המבצע היא דווקא לנקות את הרשת מתכנים מיניים ואלימים פוגעניים. "פורנו אינטרנטי ותוכן וולגרי אחר מאיימים על בריאותו הנפשית והפיזית של הנוער ועל התפתחותו הבריאה של האינטרנט בסין", אמר לי. לי הוסיף גם כי מחלקתו עקבה אחרי חוקי אינטרנט של מדינות אחרות כולל ארצות הברית ובריטניה. "גילינו שמטרותינו דומות לאלה של מדינות המערב – להבטיח שמשתמשי האינטרנט ירגישו בטוחים כאשר הם מתחברים לרשת", סיכם לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully