וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "ישראל מוכנה לשחרר יותר אסירים"

23.1.2009 / 8:28

בכיר בירושלים אמר כי ישראל הגמישה את הקריטריונים לשחרור אסירים פלסטינים בעקבות המלחמה בעזה. "כל תועלת שעשויה לצמוח לחמאס תקוזז בעקבות התבוסה שהם נחלו בעזה"

"בעקבות המלחמה בעזה, ישראל יכולה להרשות לעצמה להגמיש את הקריטריונים לשחרור אסירים פלסטינים תמורת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט", כך אמר בכיר בירושלים. לדבריו, "כל תועלת שעלולה לצמוח לחמאס כתוצאה משחרור האסירים תקוזז בעקבות התבוסה שהם נחלו בעזה". הבכיר, שלא הסכים לחשוף את שמו, הוסיף כי ראש הממשלה אהוד אולמרט נחוש בדעתו להגיע לעסקה לשחרור שליט עוד לפני תום כהונתו בעוד שבועיים.

בתוך כך, אתר פלסטיני דיווח אמש כי הושגה התקדמות גדולה בעסקה לשחרור החייל החטוף, לאחר שישראל הגמישה את הקריטריונים לשחרור אסירים והסכימה לפתיחת המעברים. לפי הדיווח, במהלך ביקורו האחרון של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, בקהיר הושגה התקדמות גדולה סביב נושא עסקת שליט. עוד דווח כי כי ההתקדמות המשמעותית הושגה לאחר השינוי "הדרמטי" שחל בעמדה הישראלית, במסגרתו הגמישה ישראל את הקריטריונים לשחרור אסירים פלסטינים שעד כה היא נמנעה מכך.

שר התשתיות בנימין בן אליעזר אמר אתמול בראיון בוואלה! LIVE כי "אנו יודעים בוודאות שגלעד שליט חי, בריא וחזק, אולם איננו יודעים איפה הוא מוחזק". בן אליעזר הוסיף כי המבצע ברצועת עזה חיזק את המאמצים לשחרור החייל החטוף. לדבריו, "חמאס מחזיק את שליט כמו קמע, אם היינו יודעים איפה הוא נמצא היינו משחררים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully