וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: מנהיג המורדים נעצר ע"י צבא רואנדה

23.1.2009 / 11:22

לורן נקונדה מנהיג המחתרת של שבט הטוטסי מואשם בשורה של פשעי מלחמה. קונגו הודיעה כי תבקש הסגרתו לידיה

מנהיג מורדי הטוסטסי בקונגו, לורן נקונדה, נעצר הלילה (שישי) ברואנדה לאחר מבצע משותף של צבאות רואנדה וקונגו שנועד להשיג שקט במזרח קונגו. במסגרת המבצע ערכו הצבאות מצוד גם אחר אנשי מיליציות ההוטו הרואנדיות הפועלות בקונגו.

במסגרת המבצע הצטרפו 3,500 מחיילי צבא רואנדה לכוחות צבא קונגו במטרה לאתר ולנטרל את המורדים. זהו שיתוף פעולה ראשון בין שתי המדינות לאחר שנים של עוינות,חשדנות וחילופי האשמות בין המדינות שהאשימו אחת את השנייה סיוע למורדים בשטח המדינה היריבה. שיתוף פעולה זה הוא תולדה של לחץ בינלאומי מתמשך על שתי המדינות לפתור את בעיות המורדים אשר הפכו אותו לאחד מהאזורים האלימים בעולם.

מלחמות המורדים בקונגו וברואנדה נמשכות כ-14 שנים בעקבות רצח העם שבוצע ברואנדה ב-1994, מאז נלחמות שתי המחתרות, משבט ההוטו ומשבט הטוטסי זו בזו כמו גם כנגד הממשלות. למעלה מחמישה מליונים מתושבי קונגו נהרגו במהלך הקרבות. בסוף השנה שעברה תקפו נקונדה ואנשיו פרובינציות בצפון קונגו וגרם ליותר מרבע מליון איש לאבד את בתיהם. נקונדה מואשם על ידי ממשלת קונגו וארגוני זכויות אדם בשורה של פשעי מלחמה בהם רציחות ואונסים המוניים וגיוס ילדים-לוחמים.

נשיא קונגו, ג'וסף קבילה, בירך על לכידתו של נקונדה והודיע כי ממשלתו תבקש ממשלת רואנדה להסגיר את נקונדה לידיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully