וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אינוס הנער: הוארך מעצרם של החשודים

נתיב נחמני

23.1.2009 / 1:45

הוארך מעצרם של שבעה מתוך תשעת החשודים בפרשה. אחד החשודים הוא מטפל בילדים במקצועו. שמות החשודים עדיין אסורים לפרסום

בית משפט השלום בתל אביב האריך אמש (חמישי) בשנית את מעצרם של שבעה מתוך תשעת הגברים שנעצרו בפרשת המין החמורה שהותרה אתמול לפרסום. במסגרת הפרשה נחקר החשד, כי נער בן 15 וחצי קיים מערכות יחסים על בסיס מיני עם 13 גברים מאז היה בן 13. על פי תלונתו של הילד, שנחקרת כיום במשטרת מרחב הירקון, עם רוב הגברים קיים קשרים מיניים בתקופות שונות בהסכמה, בעוד שאחד מהם ביצע בו מעשי סדום בכוח.

עם התפתחות החקירה וחשיפת פרטים נוספים ממנה עולה חומרתה. בביתו של אחד מהחשודים בפרשה, מטפל בילדים במקצועו במספר גני ילדים, נמצא חומר פדופילי רב. באחת מהקלטות שנתפסו בביתו סרטון בו נראה גבר מבוגר מבצע מין אוראלי בילד בן שלוש. בביתו של חשוד אחר נתפסו קלטות אשר בהן תיעד את עצמו מקיים יחסי מין עם גברים אחרים. החומרים צולמו במצלמה נסתרת, ולטענת המשטרה, נראה כי חלק מהמצולמים הינם קטינים שטרם מלאו להם 16.

בדיון שנערך היום בבית המשפט טען נציג המשטרה רס"ר יעקב ברנרד, כי לגבי חלק מהחשודים עולה החשד כי קיימו יחסי מין עם קטינים רבים נוספים. אחד מהחשודים, שלגביו עולה החשד כי בחלק מהמקרים אף השתמש בכוח נגד אותם הקטינים, ניסה להתאבד בתא מעצרו בעקבות הגילויים.

"לא היינו מודעים לגילו האמיתי"

מעדותו של הנער ועל פי חומר הראיות עולה כי לפני כשנתיים וחצי נרשם הנער הצעיר לאתר ההכרויות "אטרף", שם זייף את גילו כשהזדהה כבן 18 - הגיל הצעיר ביותר בו מאפשר האתר להירשם. לדברי הנער, הוא קיים מגעים מיניים עם כל הגברים שהכיר באתר, רובם בהסכמה, אולם לטענתו אחד מהם אנס אותו. בעדותו סיפר הנער לחוקרים כי בחלק מהמקרים הוא ספג איומים מהגברים, שלא יחשוף את אופי הקשר שלו עמם, ובמקרים אחרים הוזהר שלא להפסיק את מערכת היחסים.

בחקירותיהם הודו החשודים כי הכירו את הנער, וחלקם אף קשרו עצמם למגעים בעלי אופי מיני איתו, אך כולם טענו שלא היו מודעים לגילו האמיתי. עורכי הדין של כל החשודים טענו במהלך הדיונים כי מדובר בנער שחזותו היא של בגיר וכי לקוחותיהם סברו שמדובר בנער מעל לגיל 16, שכן מגיל זה ואילך הנער הוא בר הסכמה לקיום יחסי מין. עו"ד רוויטל סוויד, המייצגת את אחד החשודים, אף אמרה כי לטענת מרשה גובהו של הנער עולה על מטר ושמונים.

אולם, מעדותו של הנער עולה כי למרות חזותו הבוגרת לכאורה ולמרות שזייף את גילו בכרטיס המשתמש באתר, הוא חשף את גילו האמיתי בפני רוב הגברים במפגש הראשון בניהם ולעיתים אף לפניו. בהחלטתו לגבי הארכת מעצרו של אחד מהחשודים, שעל פי החשד בעל את הנער בכוח, אמר השופט בני שגיא כי על פי עדות הנער הוא חשף בפני החשוד את גילו האמיתי, שהיה אז בן 14. "בתגובה אמר לו החשוד כי הוא אוהב את הגיל הזה", אמר השופט כשהוא קורא מחומר הראיות.

עם זאת, נראה שלפחות ארבעה מהחשודים, בהם איש תקשורת ופיזיולוג מוכר, אכן לא ידעו שגיל הנער צעיר מ-16. בשל זאת, האריך בית המשפט את מעצרם ביום ראשון ליום אחד בלבד, ולאחריו שוחררו למעצר בית. על פי החשד, שני הגברים הנותרים קיימו עם הנער מגעים ב"מדרג הנמוך" ולכן לא נעצרו.

לעו"ד אין חלק בפרשה

בתום הדיון הורה השופט על הסרת צו איסור הפרסום באשר לחלק מהמעורבים, והשאיר על כנו את איסור פרסום שמותיהם של הפיזיולוג ואיש התקשורת. "עוצמת הראיות בעניינם אינה מצדיקה את פרסום שמם בשלב זה", פסק השופט. בהתייחסו לפיזיולוג אמר כי: "המתלונן אומר במפורש כי הציג עצמו בפניו כבן 16".

סדרת המעצרים הביאה את החוקרים לגילוי נוסף ובלתי צפוי: במסגרת הפשיטות על בתיהם הגיעו השוטרים לביתו של אחד החשודים, אשר שמו ותמונתו מופעים בפורומים של בני נוער, בהם הם מזהירים מפניו של "הפדופיל המסוכן", אך זה לא היה. במקומו, פתח לשוטרים את הדלת עורך דין מוכר, שנמצא בבית באותה העת עם צעיר בן 17. בדירה בה שהו השניים נמצאו כדורים החשודים כסם מסוג חגיגת. משם המשיכו השוטרים לביתו של עורך הדין, שם נמצאו כדורים זהים נוספים, חומר החשוד כחשיש ואבקה החשודה כסם מסוג קוקאין. לאחר הפשיטות עצרה המשטרה את עורך הדין.

בדיון להארכת מעצרו שנערך בערב יום ראשון, מיד עם תום הדיונים בפרשה שנחשפה, הכחיש עו"ד אבי חימי המייצג את עורך הדין, את הטענות נגד מרשו. חימי טען כי הכדורים נרכשו בפיצוציה ברחוב אלנבי בתל אביב לפני כחודש וחצי, ואילו החומר החשוד כקוקאין שנמצא בדירתו, היה בתוך תיק השייך לחשוד שבביתו הוא נעצר, ולכן אין לו חזקה עליהם. בנוסף, בשל נוכחות השניים באותה הדירה, נחשד עורך הדין גם בהדחת הקטין לשימוש בסם. "בכל הנוגע לטענת הדחת הקטין לשימוש בסם, מדובר בחשד, אשר זה אינו מצדיק את המשך מעצרו של החשוד", קבע השופט והורה כי עורך הדין ישהה במעצר בית מלא תחת ערבות עד לסוף השבוע. בנוסף, השופט החליט להשאיר את צו איסור הפרסום גם לגבי שמו של עורך הדין, לדבריו, כדי ששמו לא יקשר לפרשת המין, אשר בה אין לו חלק.

בתום הדיון אישר השופט לפרסם את שמם של שאר החשודים המעורבים בפרשה, אולם עיכב את התרת צו איסור הפרסום, לאור בקשת עורכי דינם לערער על החלטה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully