וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "אובמה לא מייצג שום שינוי"

עידן דורנר

23.1.2009 / 1:40

בעקבות דבריו של הנשיא החדש כי חמאס חייב להפסיק את ירי הרקטות, אמרו בחמאס כי אובמה ממשיך את מדיניות בוש. שליח ארה"ב למזה"ת יגיע בקרוב לאזור כדי לשמור על הפסקת האש ולקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

דבריו של נשיא ארצות הברית החדש ברק אובמה כי על חמאס לחדול מירי רקטות לעבר ישראל, הצליחו להרגיז את ראשי הארגון. בחמאס מיהרו לפרסם תגובה חריפה לדבריו של אובמה. דובר חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר כי אובמה לא מייצג שינוי וכי הוא ממשיך את דרכו של נשיא ארה"ב הקודם ג'ורג' בוש.

כאמור, אתמול התייחס אובמה לראשונה מאז נכנס לבית הלבן ללחימה בעזה. לדברי אובמה, על חמאס להפסיק את ירי הרקטות על ישראל. "חמאס ירה מאות טילים לישראל, אף דמוקרטיה לא יכולה לסבול זאת, גם לא הקהילה הבינלאומית וגם לא הפלסטינים". הוא הוסיף כי "צריך להבהיר שהתמיכה בארגוני הטרור חייבת להיפסק".

יפעל באגרסיביות להשגת שלום

אובמה אמר את הדברים בנאום שנשא במשרד החוץ האמריקאי, בו הכריז יחד עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון על מינויו של הסנאטור לשעבר ג'ורג' מיטשל לתפקיד השליח המיוחד למזרח התיכון ועל מינויו של השגריר לשעבר של ארה"ב באו"ם, ריצ'ארד הולברוק, כשליח מיוחד לאפגניסטן ולפקיסטן.

לדברי אובמה, "אחת המטרות של הממשל שלי תהיה לפעול באגרסיביות להשגת שלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים, ובין ישראל לשאר שכנותיה הערביות". אובמה הבהיר כי ישלח את מיטשל למזרח התיכון "מוקדם ככל שניתן", בניסיון לשמור על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס וכדי לקדם הסכם שלום עם הפלסטינים.

הוא הוסיף עוד כי ארה"ב מחוייבת לביטחונה של ישראל: "תמיד נתמוך בזכותה להגן על עצמה". הוא קרא לשים קץ להברחות הנשק ממצרים לרצועת עזה. הוא הדגיש את נחישותו לסייע בשמירה על הפסקת האש והקמת מנגנון יעיל למניעת הברחות על מנת למנוע מחמאס להתחמש מחדש: "נוודא שהפסקת האש נאכפת. ארה"ב ושותפותיה יתמכו בהקמת מנגנון יעיל למניעת הברחות שימנע מחמאס להתחמש מחדש". לדברי אובמה, הוא מחוייב לחזון שתי המדינות, ישראלית ופלסטינית, זו לצד זו.

מיטשל עצמו אמר כי "המצב במזרח התיכון מסוכן ומסובך, אך לא נפנה גב לאזור. שלום ויציבות במזרח התיכון הם חלק מהאינטרס הלאומי של ארה"ב, כפי שהוא אינטרס של ישראל והפלסטינים. לדבריו, "אין דבר כזה סכסוך שלא ניתן לסיים אותו. ראיתי את זה קורה בצפון אירלנד. בעזרת דיפלומטיה, זה יכול לקרות גם במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully